انفجارهای تازه در عراق ۱۱کشته داد

انفجارهای بغداد در حاب رخ می دهد که عملیات امنیتی در بغداد در حال اجرا است.

در حالی که عملیات امنیتی نیروهای آمریکایی و عراقی در بغداد ادامه دارد انفجار چند بمب در این شهر حداقل يازده کشته و بیست مجروح بدنبال داشت.


به گزارش آسوشيتدپرس، بدنبال انفجاری در خيابانی در جنوب غربی بغداد، حداقل شش نفر کشته شدند. در اين منطقه سنی ها و شيعيان در کنار هم زندگی می کنند.


بر اساس این گزارش، يک حمله انتحاری به بازار سبزی فروشان در منطقه شيعه نشين «دورا» در جنوب بغداد، موجب کشته شدن حداقل پنج نفر و مجروح شدن هفت نفر دیگر شد.


در همين بازار، ماه گذشته نيز بر اثر انفجار بمب، ده ها نفر جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش های منتشره، از روز يکشنبه بيش از صد نفر در رشته بمب گذاری های عراق کشته شدند.


هفته گذشته نيروهای آمريکايی و عراقی عمليات مشترکی را برای ايجاد امنيت در بغداد آغاز کردند.


اگرچه در روزهای اول عمليات، خشونت در بغداد کاهش يافت اما دوباره انفجار بمب های متعدد موجب کشته شدن بسياری در بغداد شده است.


در تحولی دیگر، پس از انفجار يک کاميون حامل سوخت در خارج از بغداد بيش از یکصد نفر به دليل مشکلات تنفسی در بيمارستان بستری شدند.


در همین حال دولت عراق روز سه شنبه در بيانیه ای اعلام کرد: سه نفر از نيروهای پليس عراق که متهم به تجاوز به يک زن سنی بودند بی گناه شناخته شدند. پليس عراق تحت حاکميت شيعيان اين کشور است.


در بيانیه نوری المالکی، نخست وزير عراق، آمده است که «برخی از احزاب به دروغ نيروهای امنيتی را متهم می کنند تا اعتبار آنها را از بين ببرند.»


تاکنون سیاستمداران سنی در اين مورد اظهار نظر نکرده اند. سنی ها بارها پليس عراق را متهم به کشتن سنی ها در دو سال گذشته کرده اند.


اخبار دیگر حاکی است که از روز شنبه گذشته نه سرباز آمريکايی کشته شدند و به نظر می رسد که شبه نظاميان سنی ترجيح می دهند به نيروهای آمريکايی در خارج از بغداد حمله کنند تا در خيابان های اين شهر که درقلب عمليات بر قراری امنيت نيروهای مشترک آمريکايی و عراقی قرار دارد.