تغییر موضع طالبان در آزادسازی دو گروگان کره ای

سخنگوی طالبان از ارائه جزئيات بيشتر در باره اين تصميم گيری غير منتظره خودداری کرده و ابراز اميدواری کرده است که اين بحران به زودی حل شود.

آژانس خبری يونهاپ از کره جنوبی روز يکشنبه، دوازده اوت، گزارش کرد که نيروهای طالبان تصميم گرفته اند آزادسازی دو گروگان زن کره ای را تا اطلاع بعدی به تعويق بياندازند.


به گزارش يونهاپ، قاری يوسف احمدی، سخنگوی نيروهای طالبان روز يکشنبه طی تماس تلفنی با اين آژانس اعلام کرده است که رهبران طالبان در آخرين لحظه نظر خود را عوض کرده و تصميم گرفته اند اين گروگانها را همچنان در اختيار داشته باشند.


اين آژانس به نقل از سخنگوی طالبان نوشته است: «برنامه ما برای آزادسازی دو گروگان زن کره ای همچنان معتبر است اما زمان اجرای اين کار هنوز مشخص نيست.»


شبه نظاميان طالبان روز شنبه و پس از ديدار رو در روی خود با نمايندگان دولت کره جنوبی اعلام کرده بودند که دو تن از گروگانهای زن را به خاطر آنچه اين گروه «ابراز حسن نيت طالبان به کره جنوبی» ناميده است آزاد خواهند کرد.


سخنگوی طالبان از ارائه جزئيات بيشتر در باره اين تصميم گيری غير منتظره خودداری کرده و ابراز اميدواری کرده است که اين بحران به زودی حل شود.


از روز شنبه گذشته که نمايندگان طالبان و دولت کره جنوبی در غزنی، واقع در ۱۴۰ کيلومتری جنوب کابل، به ديدار يکديگر رفتند، اين دومين اظهار نظر نيروهای طالبان درباره احتمال آزادی دو گروگان زن کره ای است که گفته می شود از بيماری رنج می برند.


پيش از اين، قاری يوسف احمدی به آژانس يونهاپ گفته بود که رهبران طالبان آزادسازی اين دو گروگان را که در مذاکرات روز شنبه به تاييد طرفين رسيده بود به طور کامل لغو کرده اند.


برخی مقامات کره ای واکنش ضد و نقيض نيروهای طالبان درباره آزادی گروگانهای کره ای را نشانه اختلاف نظر در کادر رهبری اين گروه می دانند و معتقدند بحران گروگانگيری در افغانستان شکاف بين رهبران شبه نظامی طالبان را به نمايش گذاشته است.


دولت کره جنوبی تا اين لحظه از هرگونه اظهار نظر مستقيم در اين باره خودداری کرده است.