پيروزی بزرگان تنيس در«اوپن» استراليا

راجر فدرر، تنیس باز سوئیسی

راجر فدرر، تنيس باز شماره يک جهان از سوييس، روز يکشنبه در دور چهارم رقابتهای تنيس « اوپن » استراليا با اقتدار پيروز شد و نشان داد که مدعی بی چون و چرای مقام قهرمانی است .


او در پيکار با نوواک ديوکوويچ ۱۹ ساله، دارنده رتبه چهاردهم اين رقابت ها، تنها در « ست » دوم به زحمت افتاد . ولی در پايان برنده شاخص اين بازی با نتايج ۲-۶ ، ۵-۷ و ۳-۶ بود .


رافائل نادال اسپانيايی، نکولای داويدنکو روسی و حيمز بليک امريکايی نيزجملگی با پيروزی از دور سوم رقابتهای تنيس استراليا گذشتند تا چون فدرر با حريفان دور چهارم نبرد کنند .


نادال، دارای رده بندی دوم پيکارهای « اوپن » استراليا، به سادگی در سه « ست » پياپی بر استانيسلاس واورينکا از سوييس ۲-۶ ، ۲-۶ و ۲-۶ پيروز شد، در حالی که ديويدنکو با داشتن رده سوم رقابت ها، بر فابريس سانتورو از فرانسه ۶-۷ ( ۱-۷ )، ۲-۶ و ۲-۶ غلبه کرد. بليک هم به عنوان تنيس باز رده پنجم مسابقه ها، بر هموطن امريکايی اش، رابی گينپری ۶-۷ ( ۷-۹ )، ۵-۷ و ۲-۶ برتری يافت .


اين بار باران می آمد


در شرايطی که در روز نخست و به دليل گرمای شديد، مسابقه های دور سوم با وقفه رو به رو بود، اين بار باران شديد سد راه بيشتر مسابقات شد .


با اين حال در مسابقه های مهمی که شکل گرفت، می توان به پيروزی های دیويد نعلبنديان، تنيس باز ارمنی تبار آرژانتينی، فرناندو گونزالز شيليايی و اندی موری بريتانيايی اشاره کرد .


نعلبنديان با داشتن رده هشتم، مسابقه ای را برد که دو بر صفر عقب و در يک قدمی شکست بود. او بر سباستين گروسژان از فرانسوی ۷-۵ ، ۶-۴ ، ۶-۷ ( ۴-۷ ) ، ۴-۶ و۱-۶ پيروز شد .


گونزالز، دارنده رده دهم، آخرين اميد استراليا دراين مسابقه ها را از جام بيرون راند . او، ليتون هويت صاحب نام را ۲-۶ ، ۲-۶ ، ۵-۷ و ۴-۶ شکست داد . موری ( دارنده رده پانزدهم ) در پيروزی بر خوآن ايگناسيو چلا از آرژانتين درد سر کمی داشت و ۳-۶ ، ۲-۶ و ۴-۶ به پيروزی رسيد .


موری در دور بعدی با نادال رو به رو می شود و گونزالز با بليک . ديويدنکو و نعلبنديان منتظر مسابقه های ديگر رقيبان در روز يکشنبه بودند . ديويدنکو با توماس برديچ از جمهوری چک بازی می کند . او بر دميتری تورسونوف روسی ۲-۶ ، ۱-۶ و ۱-۶ به راحتی پيروز شد. نعلبنديان با برنده تومی هاس با تجربه و فلوريان ماير جوان ( هردو آلمانی) بازی داشت، که تومی هاس ۶-۷ (۳-۷ )، ۳-۶ و ۳-۶ برنده و حريف نعلبنديان شد .