«دنده عقب لازم نیست، دکمه توقف را فشار دهید»

رایس به احمدی نژاد:به دنده عقب نیازی نیست، دکمه توقف را فشار دهید.

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به گفته های رییس جمهوری اسلامی ایران که گفته بود قطار هسته ای ایران، دنده عقب ندارد گفت:«به دنده عقب نیازی نیست، همان دکمه توقف را فشار دهید.»


وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت:« ایران لازم است فعالیت های مرتبط با ساخت سلاح اتمی را متوقف کند.»


خانم رایس گفته که اگر ایران این کار را انجام دهد، ایالات متحده آمریکا حاضر است درباره اوضاع سیاسی و همکاری های اقتصادی با مقامات رسمی ایران دیدار و گفت و گو کند.


خانم رایس گفته اگر ایران این کار را انجام دهد، ایالات متحده آمریکا حاضر است درباره اوضاع سیاسی و همکاری های اقتصادی با مقامات رسمی ایران دیدار و گفت و گو کند.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه گفته بود قطار هسته ای ایران به راه افتاده و نه ترمز دارد و نه دنده عقب.


آمریکا به فعاالیت های هسته ای ایران مشکوک است و آن را تلاشی برای دستیابی به سلاح هسته ای می داند.


این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران می گوید برنامه هسته ای تهران اهداف صلح آمیز را دنبال می کند و به منظور تولید برق صورت می گیرد.


وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفت و گو با شبکه خبری ای بی سی، گفته بود با فشار تحریم، این مردم ایران هستند که می دانند دولت آنها مشغول چه کاری است. ایران منابع نفت و گاز دارد اما هنوز نتوانسته برای سرمایه گذاری در این حوزه ها کاری بکند.


خانم رایس به شبکه فاکس نیوز گفت:«اگر مقامات ایران، غنی سازی را تعلیق کنند، می توانیم درباره هرچیزی که آنها می خواهند، گفت و گو کنیم.»


وی گفت:«اگر ایران تعلیق کند، حاضرم هر زمان و هر جا با همتای ایرانی خود دیدار کنم. به نظرم، این واضح ترین پیامی است که می توان فرستاد.»