علی شاکری از زندان آزاد شد

آقای شاکری در تماس تلفنی که با همسر و پسرش داشته به آنها اطلاع داده که آزاد شده است.

خانواده علی شاکری يکی از چهار ايرانی- آمريکايی دستگیر شده در تهران روز سه شنبه، ۲۵ ماه سپتامبر، اعلام کردند که وی سرانجام پس از گذشت ۱۳۸ روز بازداشت از زندان آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری ها، آقای شاکری در تماس تلفنی که با همسر و پسرش داشته به آنها اطلاع داده که آزاد شده است.


کاوه شاکری، پسر علی شاکری که به نيويورک سفر کرده تا با محمود احمدی نژاد که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل مهمان اين سازمان است، ملاقات کند به خبرگزاری ها گفته است که پدرش در يک مکالمه کوتاه تلفنی به او خبر داده که آزاد شده است.


کاوه شاکری افزوده است که «پدرش هم اکنون در جمع فاميل و خانواده در تهران است و معلوم نيست که در چه تاريخی تهران را به مقصد آمريکا ترک می کند.»


وی همچنين از دلايل آزادی پدرش ابراز بی اطلاعی کرد.



  • خانواده آقای شاکری که ماه ها سکوت کرده بودند تا شايد پرونده او به نحو مسالمت آميزی حل و فصل شود پس از حدود چهار ماه در اواسط ماه سپتامبر ناچار شدند تا سکوت خود را شکسته و از مقامات جمهوری اسلامی بخواهند تا وی را هرچه سريعتر آزاد کند.

خانواده آقای شاکری که ماه ها سکوت کرده بودند تا شايد پرونده او به نحو مسالمت آميزی حل و فصل شود پس از حدود چهار ماه در اواسط ماه سپتامبر ناچار شدند تا سکوت خود را شکسته و از مقامات جمهوری اسلامی بخواهند تا وی را هرچه سريعتر آزاد کند.


پسر علی شاکری همان زمان اعلام کرد که برای ديدار با محمود احمدی نژاد به نيويورک سفر خواهد کرد تا از او بخواهد که برای آزادی پدرش اقدامی انجام دهد.


کاوه شاکری در گفت وگو با خبرگزاری ها اعلام کرده که در تماس تلفنی کوتاهی که شب گذشته پس از گذشت بيش از چهار ماه با علی شاکری داشته، « پدرش خيلی خسته، ضعيف و صدايش به شدت افسرده به نظر می رسيد.»


در طول بازداشت آقای شاکری، خانواده وی در تهران بنا به درخواست دادگاه وثيقه ای ملکی به ارزش ۱۱۰ هزار دلار در اختيار دادگاه گذاشتند، ولی به رغم اين اقدام، مقامات قضايی آقای شاکری را آزاد نکردند.


علی شاکری سومین ايرانی - آمريکايی است که در طول ماه گذشته آزاد شده است.


پيش از وی، هاله اسفندياری و کيان تاجبخش از زندان آزاد شدند و گذرنامه نازی عظيما، خبرنگار راديو فردا و ديگر ايرانی- آمريکايی که اجازه خروج از تهران را نداشت به او بازگردانده شد.


آقای شاکری يکی از ايرانی- آمريکايی بازداشت شده توسط مقامات امنيتی جمهوری اسلامی در سال جاری بود که هنگام فوت مادر خود به تهران سفر کرد ولی از چهار ماه پيش در بازداشت به سر می برد و هيچ اطلاعاتی از پرونده وی منتشر نشده است .


وی عضو ايرانی شورای «ابتکار شهروندان برای صلح» در دانشگاه اروين در جنوب کاليفرنيا است و ضمن اداره يک شرکت موفق تجاری، در طول سال ها فعاليت اجتماعی و سياسی در جنوب کاليفرنيا، به عنوان سخنگوی انجمن مدافع دمکراسی در ايران فعاليت داشته است.


آقای شاکری بارها به ايران سفرکرده و در دوران انتخاباتی که منجر به پيروزی جنبش دوم خرداد و رسيدن محمد خاتمی به مقام رياست جمهوری ايران شد، او در کاليفرنيای جنوبی اقدام به ايجاد حوزه های انتخاباتی برای رای گيری از شهروندان ايرانی تبار کرد.