سپاه از دستگیری «عامل ترور» یک افسر راهنمایی و رانندگی در روانسر خبر داد

عکس حسن ملکی در دست نزدیکان او در مراسم تشییع جنازه‌اش

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از دستگیری «عامل ترور» یک افسر راهنمایی و رانندگی به نام حسن ملکی خبر داد که در سال ۱۳۹۷ در کرمانشاه کشته شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه روز جمعه، سوم بهمن‌ماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اعضای این قرارگاه دوم بهمن‌ماه با «اشراف اطلاعاتی» عامل ترور حسن ملکی را دستگیر کرده‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که در خبرگزاری‌های داخلی پیشتر منتشر شده بود، از حسن ملكی به عنوان افسر پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان روانسر در کرمانشاه نام برده شده که ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ در مقابل منزلش مورد سوء قصد افراد ناشناس قرار گرفت.

در اطلاعیه روابط عمومی نیروی زمینی سپاه درباره مشخصات فرد دستگیرشده و نحوه بازداشت او اطلاعاتی ارائه نشده و تنها آمده است که او «عضو گروهک‌های ضد انقلاب» است که ترور آقای ملکی را در سال ۱۳۹۷ با هدف «ایجاد ناامنی در کشور» انجام داده است.

اداره اطلاعات استان کرمانشاه ۱۷ شهریور ۹۷ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که ۱۲ نفر از عوامل و مرتبطان به این «اقدام تروریستی» را شناسایی و در بیست و پنجم مردادماه دستگیر کرده است.

در این اطلاعیه به نام و هویت این دو تیم و اعضای آنها اشاره نشده و آنها فقط «وابسته به کشورهای متخاصم» معرفی شده بودند.

استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه طی سال‌های اخیر شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دموکرات کردستان ایران و اعضای حزب حیات آزاد کردستان، موسوم به پژاک بوده است.

جمهوری اسلامی ایران این گروه‌های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند. از سوی دیگر، اما این گروه‌ها هم جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می‌گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.