لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۴

سپاه: شش عضو پژاک در درگیری در منطقه مریوان کشته شدند


یک قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران روز جمعه ۱۶ شهریور از کشته شدن شش نفر از اعضای حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در مناطق مرزی غرب ایران خبر داده است.

به گزارش تسنیم، قرارگاه حمزه سپاه پاسداران می‌گوید، اعضای یک تیم نیروهای پژاک در منطقه مریوان مورد حمله نیروهای این قرارگاه قرار گرفتند. طبق این گزارش شماری از نیروهای پژاک نیز در این درگیری مجروح شده‌اند.

در بیانیه سپاه همچنین با اشاره به این که «سلاح ،مهمات و تجهیزات ارتباطی این تیم» ضبط شده، آمده است: اعضای این تیم عاملان حمله‌ نهم تیرماه به قرارگاه سپاه به نام «دری» واقع در منطقه مریوان بودند.

در بیانیه قرارگاه حمزه اشاره‌ای به تلفات نیروهای سپاه در این درگیری نشده است.

حزب حیات آزاد کردستان (گروه پژاک) یک گروه نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) است که در مناطق مرزی بین ایران، عراق و ترکیه فعالیت می‌کند.

«انهدام دو تیم تروریستی» در استان کرمانشاه در یک ماه

در همین حال، اداره اطلاعات استان کرمانشاه نیزروز جمعه در اطلاعیه‌ای از «انهدام دو تیم تروریستی» در کمتر از یک ماه گذشته در این استان خبر داد.

در این اطلاعیه به نام و هویت این دو تیم و اعضای آنها اشاره نشده و آنها فقط «وابسته به کشورهای متخاصم» معرفی شده‌اند.

در این اطلاعیه که خبرگزاری مهر منتشر کرد آمده است: «۱۲ نفر از عوامل و مرتبطان به این اقدام تروریستی را شناسایی و در بیست و پنجم مردادماه دستگیر کردند.»

اشاره این اطلاعیه به «ترور سرگرد حسن ملکی، فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان روانسر» است که «در شامگاه بیست و سوم مردادماه رخ داد».

استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه طی سال های اخیر شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دمکرات کردستان ایران و اعضای حزب حیات آزاد کردستان، موسوم به پژاک بوده است.

جمهوری اسلامی ایران این گروه های مسلح کرد را به «تجزیه‌طلبی»، «تروریسم» و «ارتباط با بیگانگان» متهم می‌کند. از سوی دیگر، اما این گروه‌ها هم جمهوری اسلامی را به نقض حقوق کردها در ایران متهم می‌کنند و می گویند هدف‌شان پیگیری حقوق کردها است.

XS
SM
MD
LG