لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۵

۱۱ تن از نیروهای سپاه در درگیری با افراد مسلح در مریوان کشته شدند


رضا میرزایی، مدیرکل امنیتی استان کردستان، از کشته شدن ۱۱ تن از نیروهای سپاه پاسداران و مجروح شدن ۸ نفر دیگر از این نیروها در درگیری با افراد «گروه پژاک» در شهرستان مریوان خبر داد. برخی از خبرگزاری‌های داخلی ایران تعداد کشته‌های این درگیری را ۱۰ نفر نوشته‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، این درگیری بامداد شنبه (۳۰ تیرماه) در روستای دری از توابع شهرستان مریوان اتفاق افتاده‌است.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی‌سپاه در اطلاعیه خود در این باره نوشته‌است که افراد مسلح بامداد شنبه به پاسگاه مرکزی این قرارگاه در روستای دری حمله کرده‌اند و در پی انفجار زاغه مهمات این پاسگاه، ۱۰ تن از افراد سپاه پاسداران کشته شده‌اند.

اطلاعیه این قرارگاه نام کشته‌شدگان سپاه در این حمله را مهراب عبدی، قانع کرم ویسه، فرزاد رحیمی، ابراهیم حضرتی، عبدالرحمن خالدی، ایرج رحیمی‌نیا، آرام فیضی، شادمان مرادی، برهان معین‌پور، طالب محمودی و آرش رضایی ذکر کرده است.

این اطلاعیه افزوده‌است که در این درگیری تعدادی از حمله‌کنندگان نیز کشته و تعدادی نیز زخمی و متواری شده‌اند.

بنا بر منابع کردی، حزب دموکرات کردستان ایران می‌گوید که این حمله توسط «یک گروه ناشناس مسلح» انجام شده است، اما خبرگزاری ایسنا عامل این حمله را گروه پژاک ذکر کرده است.

حزب حیات آزاد کردستان (گروه پژاک) یک گروه چپ‌گرای نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌کاکا) است که در کوهستان‌های مرزی مابین ایران، عراق و ترکیه فعالیت می‌کند. دولت ایران و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، پژاک را یک «گروه تروریستی» می‌دانند. این گروه می‌گوید با هدف «احقاق حقوق کردها در ایران» فعالیت می‌کند.

مناطق مرزی سنی‌نشین غرب ایران همواره شاهد حضور گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده است و بهمن‌ماه سال گذشته نیز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از کشف «تجهیزات و ابزارهای لازم برای ساخت چندین بمب» در شهر مریوان خبر داد که به گفته این وزارتخانه در اختیار یک گروه «تجزیه‌طلب» بود.

با استفاده از اطلاعیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا، ایرنا، ایلنا، رووداو و رادیو فردا / پ.پ

XS
SM
MD
LG