نور نیوز: برخی مسئولان کردستان عراق که با اسرائيل همکاری دارند، جوسازی می‌کنند

عمارت ویلایی آسیب‌دیده از پرتاب ۱۲ موشک سپاه پاسداران به اربیل عراق

نور‌نیوز، وب‌سایت نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران، می‌گوید اخبار مربوط به حمله موشکی ایران به اربیل به‌دلیل نگرانی از صادرات گاز کردستان عراق به اروپا، «جوسازی» و «عاری از حقیقت» است.

این وب‌سایت برخی از مسئولان کردستان عراق را به همکاری با اسرائيل و منطقه متهم کرده و نوشته است که این افراد «با هدف پنهان‌سازی رسوایی» خود، اقدام به پخش این اخبار کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز هشتم فروردین به نقل از مقامات ترکیه و عراق خبر داد که یکی از دلایل حمله موشکی سپاه پاسداران به شهر اربیل، مشارکت اسرائیل در طرح انتقال گاز طبیعی از کردستان عراق به ترکیه و اروپا بوده است.

در جریان حمله موشکی ۲۱ اسفند، ۱۲ فروند موشک بالستیک به یک ویلا در حاشیه شهر اربیل شلیک شد. در این حمله کسی مجروح نشد ولی ساختمان به شدت آسیب دید.

سپاه پاسداران با پذیرش مسئولیت این حمله، گفت هدف این حملات «مرکز راهبردی موساد» در شهر اربیل بوده است و به تلافی حملات اسرائیل به سوریه انجام شد که در آن دو افسر سپاه پاسداران کشته شدند.

ویلایی که هدف این حملات قرار گرفت، متعلق به بازکریم برزنجی، سرمایه‌گذار اهل کردستان عراق، بود که در حوزه انرژی کار می‌کند و یکی از مقاطعه‌کاران اصلی در طرح احداث خط لوله گاز از کردستان عراق به ترکیه است.

اقلیم کردستان عراق پیش از این بارها حضور نظامی و یا دیپلماتیک اسرائیل در این منطقه را تکذیب کرده است.

منبع: نورنیوز، رویترز، آرشیو رادیو فردا/ ر.ح/ر.ک