کنعانی پیام بایدن در حمایت از زنان ایران را «دروغ» خواند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی توئیتری در واکنش به پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا٬ ادعای بایدن در حمایت از زنان ایران را «دروغین» خواند.

جو بایدن در پیام شادباش نوروز ۱۴۰۲، امید را «به‌ویژه برای زنان ایران که برای حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود مبارزه می‌کنند»، ضروری دانست.

بر اساس پیام نوروزی رئیس‌جمهور آمریکا که روز دوشنبه ۲۹ اسفند منتشر شد، او گفت آمریکا به همراهی با زنان و همه شهروندان ایران «که با اعتقاد و شهامت خود، الهام‌بخش جهان شده‌اند»، ادامه خواهد داد.

ناصر کنعانی سه شنبه ۱ فروردین در پیامی به جو بایدن پاسخ داد: «ادعای دروغین حمایت از زنان ایرانی و همزمان حفظ و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، نمایش نفاق و دشمنی رژیم آمریکا و رهبران ضدایرانی آنست.»

آقای کنعانی ادامه داد: «دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، بخش ثابت سیاست خارجی رژیم آمریکاست.»

در پیام آقای بایدن آمده است که دولت او همگام با شرکای این کشور، مقامات ایران را مسئول حمله به مردم این کشور می‌داند.

بیشتر در این باره: پیام بایدن: آمریکا به همراهی با ایرانی‌ها که الهام‌بخش جهان شده‌اند، ادامه می‌دهد

این سومین پیام نوروزی آقای بایدن از زمان ورود او به کاخ سفید در مقام ریاست‌جمهوری است. او و همسرش در یک روال معمول، در کنار سفره هفت‌سین نیز عکس می‌گیرند.

این سنتی است که رؤسای‌جمهور آمریکا در مورد تمامی جشن‌هایی در پیش می‌گیرند که گروه‌هایی از مردم آمریکا آن‌ها را برگزار می‌کنند و تنها مختص نوروز یا مردم ایران نیست.

جو بایدن از زمان شروع اعتراضات در ایران بارها از مردم معترض حمایت کرده و آنان را «شجاع» خوانده بود.