کتایون افرازه، از اعضای «جمعیت امام علی» با قرار وثیقه آزاد شد

کتایون افرازه اول تیرماه بازداشت شده بود.

موسسه خیریه «جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی» روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کتایون افرازه، از اعضای این موسسه با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

موسسه خیریه «جمعیت امام علی» توضیح بیشتری در خصوص قرار وثیقه کتایون افرازه نداده است.

شارمین میمندی‌نژاد مؤسس «جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی»، کتایون افرازه، بازرس و مرتضی کی‌منش، مسئول روابط عمومی آن، اول تیرماه سال جاری بازداشت شدند.

«جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی» در نخستین بیانیه‌ای که پس از بازداشت موسس و دو عضو خود منتشر کرده، می‌گوید آن‌ها با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه، و به اتهام‌های «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه ایران در ۱۰ تیرماه درباره بازداشت سه نفر از اعضای جمعیت «امام علی» گفته بود که اتهام این افراد، «ربطی به سازمان و تشکل مردم‌نهاد ندارد».

اسماعیلی اضافه کرد که آنها «در مظان اتهاماتی هستند مربوط به خود شخص آنهاست.»

اما بازداشت اعضای این موسسه خیریه واکنش های گسترده ای در پی داشت و شماری از نهادها و چهره‌های مدنی به دستگیری این سه نفر اعتراض کردند.

«جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی» یک موسسه رسمی خیریه در ایران است که از سال‌های پایانی دهه ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

جمعیت امام علی، آن‌طور که خود می‌گوید «یک سازمان مردم نهاد مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است.»

در اردیبهشت سال گذشته، زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی، در گفت‌وگویی با «ایرناپلاس» از فشار «برخی نهادهای خاص» برای توقف همکاری شرکت‌ها و مجموعه‌ها با این موسسه سخن گفته بود.