دبیر ستاد امر به معروف: از مأموران متخلف در «طرح نور» دفاع نمی‌کنیم

ابراهیم رئیسی در حالی از «قانون قطعی‌شده» در زمینه حجاب اجباری سخن می‌گوید که «لایحه حجاب و عفاف» هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است

دبیر ستاد امر به معروف با بیان این که مجموعهٔ تحت مدیریت او در اعمال شدیدتر حجاب اجباری در روزهای اخیر نقشی نداشته، می‌گوید این نهاد از مأموران متخلف در «طرح نور» دفاع نمی‌کند.

محمدحسین طاهری آکردی، دبیر این ستاد، روز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، گفت مسئولیت ستاد امر به معروف در زمینهٔ اعمال حجاب اجباری از اردیبهشت سال گذشته به «ستاد عفاف و حجاب» زیر نظر وزارت کشور واگذار شده است.

آقای طاهری آکردی در ادامه با بیان این که درخواست کرده «اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود» اعلام کرد:‌ «در طرح نور کار امنیتی است و فرماندهی نیروی انتظامی مستقیما با این طرح سر و کار دارد.»

سخنان دبیر ستاد امر به معروف در تأیید اظهار نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته است که گفته بودند «بازگشت گشت ارشاد» مانند «لایحهٔ حجاب و عفاف» طرح دولت رئیسی است و وزارت کشور این موضوع را اداره می‌کند.

بیشتر در این باره: نمایندگان مجلس می‌گویند دولت رئیسی در «بازگشت گشت ارشاد» نقش دارد

با وجود این همزمان با بالا گرفتن واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به موج تازه خشونت ماموران گشت ارشاد در جریان بازداشت زنانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، از «بازگشت گشت ارشاد» به خیابان‌ دفاع کرد.

آقای رئیسی روز یک‌شنبه اعلام کرد: «موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچ گونه تردیدی وجود ندارد.»

آقای رئیسی با اشاره به سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره وظیفه دولت و قوه قضائیه در اعمال حجاب اجباری «از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور» خواست «عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون قطعی شده است، مورد توجه قرار دهند».

رئیس جمهور ایران در حالی از «قانون قطعی‌شده» در این زمینه سخن می‌گوید که «لایحه حجاب و عفاف» هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

لایحه موسوم به «حجاب و عفاف» که در واکنش به موج مخالفت زنان با حجاب اجباری سال گذشته در مجلس شورای اسلامی بدون طرح در صحن علنی به تصویب رسید، همچنان بین این مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد است و ایراداتی که شورای نگهبان به این مصوبه پرحاشیه گرفته، هنوز مرتفع نشده است.

بیشتر در این باره: پیام صوتی نرگس محمدی: روایت‌های زنان از سرکوب، جمهوری اسلامی را «بر زمین خواهد کوفت»