خبرگزاری رسمی قوه قضائیه: به مهدی هاشمی پیش از آزاد شدن، شلاق زده شد

مهدی هاشمی

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۲۸ دی اعلام کرد مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از آزادی مشروط، متحمل ضربات شلاق شده است.

خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه ضمن تایید آزادی مشروط مهدی هاشمی که شامگاه سه‌شنبه از سوی وکیلش اعلام شد، نوشت: «مهدی هاشمی در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ بخشی از جزایی نقدی را پرداخت کرد و در تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱ نسبت به رد مال و پرداخت مابقی جزای نقدی اقدام کرد».

این خبرگزاری افزود: «همچنین حکم شلاق نیز نسبت به وی اجرا شد».

بیشتر در این باره: تمدید مرخصی مهدی هاشمی، یک روز پیش از آتش‌سوزی در زندان اوین

بر اساس گزارش میزان، مهدی هاشمی ۱۸ مرداد سال ۹۴ از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به اتهام «مشارکت در ارتشا، اختلاس، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور» به ۱۰ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

خبر اجرای حکم شلاق در مورد مهدی هاشمی در حالی است که وکیل او در اعلام خبر آزادی موکلش به اجرای محکومیت شلاق اشاره‌ای نکرده بود.

وحید ابوالمعالی فقط انتقاد کرده بود که آزادی مشروط موکلش پس از گذشت بیش از هفت سال از آغاز حبس او صورت گرفته و سه سال پیش امکان صدور حکم آزادی مشروط او وجود داشت.

این در حالی است که مهدی هاشمی در این مدت در چندین نوبت مرخصی گرفته و بیرون از زندان بود.

پیشتر گروه سایبری «عدالت علی» یک نامه خطاب به مدیرکل وقت زندان‌های استان تهران را منتشر کرد که نام هشت زندانی از جمله مهدی هاشمی به عنوان «زندانی خاص» با شرح اتهام و وضعیت آن‌ها ردیف شده بود و به جز یک نفر، بقیه یا در مرخصی بودند یا غیبت داشتند.