شکیلا منفرد، زندانی سیاسی، بار دیگر به حبس و جزای نقدی محکوم شد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی در ایران

دادگاه انقلاب تهران در حکمی تازه شکیلا منفرد، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین را به دو سال و هشت ماه حبس و پرداخت ده میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش رسانه‌های حقوق بشری، این حکم در پی «پرونده‌سازی» در دوران حبس و با طرح اتهام‌هایی چون «نشر اکاذیب» و «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» علیه خانم منفرد صادر شده است.

او از روز ۱۲ اردیبهشت‌ امسال تاکنون از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شده و دوران محکومیت خود را در این بازداشتگاه سپری می‌کند.

دادگاه انقلاب تهران پیش از این شکیلا منفرد را بابت اتهام‌هایی چون «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات اسلام» به شش سال زندان و چهار ماه کار اجباری در «جهاد کشاورزی» محکوم کرده بود. اما این حکم در نهایت، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران به چهار سال و دو ماه زندان کاهش یافت.

او نخستین‌بار روز دهم شهریورماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در تهران منتقل شد.

اشکان منفرد، برادر این زندانی سیاسی، اوایل بهمن امسال به رادیو فردا گفت که پزشکان زندان در مورد خواهرش تشخیص بیماری ام‌اس داده‌اند، اما بازجوی پرونده در ادامه‌ آزارهای گذشته با اعمال نفوذ بر مقامات قضایی اجازه مرخصی برای پیگیری مسائل درمانی را به او نمی‌دهد.