سخنگوی قوه قضاییه هم از راننده‌ جنجالی اسنپ قدردانی کرد

سعید عابدین راننده اسنپ (سمت راست) و امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه

غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۲۱ خرداد، اقدام جنجالی راننده «اسنپ» در پیاده کردن مسافر خود «به‌ دلیل بدحجابی» را «دستاورد ارزشمند برای اجرای امر به معروف توسط شهروندان» خواند.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست مطبوعاتی امروز با اشاره به دلجویی شرکت اسنپ از راننده و «عذرخواهی مسافر» گفت: یک نماد عینی در امر به معروف و نهی از منکر را توسط یکی از شهروندان که مشغول رانندگی بود شاهد بودیم و برادر عزیزی که در برابر عمل ناهنجار، امر به معروف و نهی از منکر کرد و دیدیم که چقدر اثربخش بود.

اسماعیلی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و «احساس نگرانی مؤمنین» گفت: نکند تحت تأثیر شرایط جوی برخی شهروندان ما الزامات ایرانی و قانونی و اسلامی را مراعات نکنند. لذا توصیه مجدد من به استمرار و تداوم دستاوردهای ماه رمضان به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب است.

ماجرای پیاده کردن یک مسافر زن توسط یک راننده اسنپ به دلیل «رعایت نکردن حجاب» طی چند روز گذشته خبرساز شد و برخی از اعضای گروه‌های اصولگرا و رئیس سازمان هوا-فضای سپاه پاسداران با این راننده دیدار کردند.

شرکت اسنپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود.»

اما در پی بالاگرفتن ماجرا، شرکت اسنپ نقل‌قول اولیه مسافر مبنی بر عذرخواهی از او را «خلاف واقع» عنوان و اعلام کرد این شرکت قصد داشته از او شکایت کند اما «به علت ابراز پشیمانی‌ مسافر، این شرکت از حق شکایت خود صرف‌نظر می‌کند».

در همین حال مجید توکلی، فعال سابق دانشجویی، نوشت که گویا این زن به پلیس امنیت «احضار» و پس از معرفی به «دادسرا با قرارِ التزام به حضور و تعهد آزاد شده» است.