رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی می‌گوید برای مرجان شیخ‌الاسلامی «اعلان قرمز» صادر شده است

هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از صدور اعلان قرمز پلیس بین‌الملل (اینترپل) برای مرجان شیخ‌الاسلامی خبر داد.

هادی شیرزاد روز یکشنبه، هفتم مهر، با ذکر این مطلب افزود: «برای مجرمانی که قوه قضائیه دستور دهد، ما پیگیری می‌کنیم که اعلان قرمز صادر شود».

اعلان قرمز اينترپل صلاحيت ايجاد تعهد حقوقی برای کشورهای عضو خود را ندارد و تصمیمات آن جنبه توصيه دارد.

پرونده موسوم به فساد در پتروشیمی ۱۴ متهم دارد و در دومین جلسه دادگاه، نماینده دادستان گفته بود که مرجان شیخ‌الاسلامی، متهم ردیف ششم این پرونده، «شریک اصلی رضا حمزه‌لو» بوده است.

وکیل تسخیری مرجان شیخ‌الاسلامی در جلسات دادگاه گفته بود که او «نه تنها هیچ جرمی را مرتکب نشده است، بلکه با سپربلا قرار دادن خود و خانواده که ممکن بود تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گیرند خدمات شایسته‌ای را به نظام داشته است».

مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، متهم ردیف ششم در پرونده پتروشیمی ایران، با ارسال یادداشتی به تحریریه رادیو فردا،‌ اتهامات نسبت داده شده به خود در دادگاه از جمله فساد مالی، پول‌شویی و اخلال در نظام اقتصادی را رد کرده است.

رئیس پلیس نیروی انتظامی همچنین گفت که اعلان قرمز برای محمود خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی، نیز حفظ شده است.

او از زمان گریختن از ایران در فهرست اعلان قرمز اینترپل بود اما مهرماه ۹۵ خبرگزاری ایلنا در گزارشی نوشت که پایگاه اطلاع‌رسانی اینترپل نام او را از فهرست تحت تعقیب خود حذف کرده است.

پس از انتشار این خبر سخنگوی نیروی انتظامی ایران علت حذف نام آقای خاوری از «پورتال عمومی اینترپل» را شناسایی محل اقامت او عنوان کرد و افزود که همچنان حکم تعقیب او پابرجاست.