لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

دادگاه غير علنی سه دانشجوی دانشگاه امير کبير برگزار شد


دادگاه مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان سه دانشجوی زندانی دانشگاه امير کبير،عصر روز سه شنبه به صورت غير علنی برگزار شد.
دادگاه مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان سه دانشجوی زندانی دانشگاه امير کبير،عصر روز سه شنبه به صورت غير علنی برگزار شد.

دادگاه مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان، سه دانشجوی زندانی دانشگاه امير کبير، عصر روز سه شنبه به صورت غير علنی برگزار شد..


اين جلسه قرار بود به صورت علنی برگزار شود و خانواده های اين سه دانشجو برای شرکت در جلسه به مجتمع قضايی شهيد قدوسی مراجعه کرده بودند، اما مقامات دادگاه اعلام کردند که جلسه دادگاه به صورت غير علنی برگزار خواهد شد.


مجيد توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان از ارديبهشت ماه تا کنون به اتهام چاپ و توزيع نشريات دانشجويی که مقامات جمهوری اسلامی می گويند در آن ها به مقدسات اسلام توهين شده است، در زندان هستند. اين دانشجويان هر گونه ارتباطی با اين نشريات را رد کرده و می گويند لوگوی نشريات جعل شده است.


محمد علی دادخواه، وکيل مدافع اين سه دانشجوی دانشگاه امير کبير در گفت و گو با راديو فردا از چگونگی برگزاری جلسه دادگاه می گويد:«جلسه دادگاه احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان به صورت غير علنی و خارج از مهلت مقرر قانونی برگزار شد. به اين معنی که جلسه دادگاه نزديک ساعت ۷ شب خاتمه پيدا کرد».


اين وکيل دادگستری می افزايد:«به اين ترتيب دادگاه که يک روز قبل اعلام جلسه کرده بود، تشکيل شد. من دلايل خود را ابراز کردم و موارد متعددی را اعلام کردم و همانگونه که پيشتر گفته بودم با توجه به موازين شرعی و تکيه بر معيارهای مورد استناد و نظر مراجع تقليد که در خصوص دانشجويان فتوا صادر کرده بودند، دانشجويان قابل تعقيب نيستند و من اميدوارم دادگاه در يک رسيدگی عادلانه و منصفانه به اين موارد توجه کند و حکم برائت اين جوانان علاقه مند به اين مرز و بوم را صادر کند».


آقای دادخواه درباره برگزاری جلسه ديگری هم برای رسيدگی به اتهامات اين سه دانشجو می گوید:«چون دفاعيات من خاتمه پيدا نکرد و قاضی به اين علت نزديک ساعت هفت شب سه شنبه جلسه دادگاه را تعطيل کرد که من در فرصت ديگری به دفاعياتم از موکلانم ادامه دهم».


  • «اين جوانان بسيار استوار، معتقد و متکی هستند که هيچ بزهی را مرتکب نشده اند.به همين علت بر اين مبادی از اعتماد نفس کاملی برخوردارند».
محمدعلی دادخواه

وکیل این سه دانشجو درباره اتهام های منتسب به این دانشجویان می گوید:«اتهام آنها توهين به مقدسات و توهين به رييس جمهوری عنوان شده است».


آقای دادخواه در پاسخ به این پرسش که« گفته می شود که اين سه دانشجو به هنگام انتقال به دادگاه، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با دستبند به دادگاه منتقل شده اند»، می گوید:«قاعده اين است که اين مجرمان را ما مجرم سياسی تلقی کنيم. به هر صورت هياتی که برای يک دانشجويی که در حال آمد و شد است با يک جنايتکاری که پرونده های متعددی دارد منطقا بايد متفاوت باشد. متاسفانه روز سه شنبه دانشجويان را با دستبند به دادگاه آوردند. به نظر من اين اقدام، دور از شان دانشجو از يک سو و دور از روال رسيدگی عادلانه از حيث دادگاه از سوی ديگر بود.


آقای دادخواه می افزاید:«متاسفانه من به غير از يک جلسه که در زندان اوين آن ها را ملاقات کردم، در طول مدتی که موکلينم در زندان بودند، رخصت و فرصت ديدار با آنها فراهم نشد. اين هم يکی از موارد نقض حقوق شهروندی از يک سو و نقض حقوق بشری از سوی ديگر است».


آقای دادخواه درباره وضعیت روحی این دانشجویان زندانی گفت:«اين جوانان بسيار استوار، معتقد و متکی هستند که هيچ بزهی را مرتکب نشده اند.به همين علت بر اين مبادی از اعتماد نفس کاملی برخوردارند».


آقای داد خواه در پاسخ به این پرسش که آیا این سه دانشجو، احسان منصوری،احمد قصابان و احمد قصابان روز سه شنبه موفق به ديدار با خانواده هايشان شدند؟، گفت:«نه متاسفانه آنها را با وسيله نقليه پوشيده آورده و بردند. خانواده های آنها با وجود اينکه از ساعت ها پيش از شروع جلسه و پشت در دادگاه تمنای ديدار آنها را داشتند، اين فرصت برايشان فراهم نشد».


XS
SM
MD
LG