لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

آنچه در باره اوباما می‌توانید بخوانید، ببینید و بشنوید



زندگینامه جو بایدن،
معاون باراک اوباما

باراک اوباما، چهل و چهارمین رییس جمهوری آمریکا شد: رییس جمهوری منتخب آمریکا، در مراسم جشن پیروزی خود در «گرانت پارک» شیکاگو، تاکید کرد که زمان تغییر برای آمریکا فرا رسیده است.

گران‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا: نامزدهای اصلی انتخابات آمریکا جمعا با جمع‌آوری یک میلیارد دلار کمک مالی، آن را به گران‌ترین کارزار انتخاباتی بدل کردند.

«این پیروزی از آن شماست»: متن سخنرانی باراک اوباما پس از پیروزی در انتخابات آمریکا در گرانت پارک واشینگتن

واکنش های جهانی به انتخاب باراک اوباما: بسياری از رهبران جهان انتخاب باراک اوباما به عنوان رييس جمهوری آينده آمريکا را به مثابه آغاز فصل تازه ای در روابط خود با واشینگتن ارزيابی کرده اند.

Obama Inauguration
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:03:29 0:00
مراسم تحلیف باراک اوباما

دردسرهای فراوان اوباما:
پس از اعلام نتایج انتخابات و برگزیده شدن باراک اوباما به مقام ریاست جمهوری آمریکا، خبرگزاری آسوشیتدپرس مهم‌ترین چالش‌های پیش روی رییس جمهوری منتخب را، در مقاله‌ای خطاب به شخص اوباما، فهرست کرده و نوشته است صندوق پستی رییس جمهور اوباما هم‌الان نیز به میزان کافی از چالش‌ها و معضل‌ها پر است

باراک اوباما و چالش برنامه هسته‌ای ايران: آیا باید کماکان به کارگیری قدرت نظامی در دستور کار باشد؟ آیا فشار و مجازات‌های اقتصادی علیه ایران را باید افزایش داد؟ یا در قبال توقف برنامه هسته‌ای باید به ایران مشوق‌های اقتصادی و سیاسی اعطا کرد؟

باراک اوباما: آمریکا با چالش های جدی روبه رو است؛ « من امروز به شما می گويم چالش های پيش روی ما واقعی هستند. آنها جدی و بسيارند. آنها در زمان کوتاه يا به سادگی حل نخواهند شد.»

بازار بسیار داغ اوباما: نام باراک اوباما، ریيس جمهوری منتخب ايالات متحده، به منبعی برای کسب درآمد بسیاری در جهان مبدل شده است؛ از ناشران و کتابفروشان در گوشه و کنار دنيا گرفته تا طنزپردازان ژاپنی و فروشندگان تی‌شرت در آفريقا.

اوباما و کلینتون؛ اینک دست در دست: هیلاری کلینتون و باراک اوباما تا همین چند ماه پیش درگیر رقابتی سرسختانه برای احراز نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند. اظهارنظرهای آنان علیه یک دیگر بسیار تند و گاه توهین‌آمیز بود. باراک اوباما صلاحیت و قضاوت خانم کلینتون را به خاطر رای مثبت او به اشغال عراق زیر سئوال می‌برد.

باراک اوباما: ایران اتمی بازی را تغییر خواهد داد؛ وی به رییس جمهوری و نخست وزیر اسرائیل که چهارشنبه با آنها دیدارهای جداگانه به عمل آورد، گفت: «آمریکا همواره در کناراسرائیل می ایستد و او نیز واقف است که طرح های هسته ای ایران خطری برای اسرائیل است و هیچگاه تلاش برای تامین امنیت اسرائیل و مقابله با خطراتی که اسرائیل را تهدید می کند، رها نخواهد کرد.»

کاخ سفید در شب

«ایران در ۱۰۰ روز اول ِ دولت اوباما»

«انعطاف‌ناپذيری کلينتون در قبال ايران»

پیروزی اوباما و افق تازه ای از لیبرالیسم: جورج پكر در مجله «نيويوركر» مطلب خود را با یک مقايسه تاريخى آغاز مى كند كه همچون فرانكلين روزولت و برنامه هاى اقتصادى او معروف به «طرح نو» در دهه ۱۹۳۰ ميلادى، امروزه باراك اوباما نيز الگوهاى متفاوتى از رهبرى معنوى را به گروه هاى مختلف راى دهندگان آمريكايى عرضه مى كند.


اوباما و ایران؛ انتظار برای (کدام؟) تغییر؛ تاثیرگذاری فراوان آمریکا بر روند تحولات سیاسی اقتصادی جهان، همواره موجب شده که نتایج انتخابات رییس جمهوری آن از سوی سایر کشور ها با علاقه و از نزدیک پی‌گیری شود. میزان حساسیت پایتخت های جهان به تغییرات دولت در واشینگتن، با طبیعت روابط فی مابین آنها متناسب است.

اوباما: طرفدار به کارگیری گفت‌وگو در برابر ایران هستم

واکنش های بين المللی به آغاز رياست جمهوری اوباما
XS
SM
MD
LG