لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

اروگوئه ميزبان را سه بر صفر درهم کوبيد


صحنه ای از دیدار اول اروگوئه در جام جهانی در برابر فرانسه.
صحنه ای از دیدار اول اروگوئه در جام جهانی در برابر فرانسه.
تيم ملی اروگوئه در سايه شليک های سنگين ديه گو فورلان در هر نيمه، و گل ديرهنگام آلوارو پريرا به پيروزی سه بر صفر بر آفريقای جنوبی دست يافت تا در نزديکترين فاصله برای راهيابی به دور دوم قرار گيرد.

فورلان، مهاجم باارزش تيم ملی اروگوئه با يک ضربه ناگهانی در دقيقه ۲۵ دروازه آفريقای جنوبی را فروريخت و در در دقيقه ۸۰ يک ضربه پنالتی را گل کرد تا با زدن گل سوم توسط پريرا به تيم ده نفری، ميزبان جام جهانی ۲۰۱۰ نخستين تيم در خطر سقوط از گروه اول باشد.

در نيمه دوم آفريقای جنوبی در تلاش برای جبران گل خورده بود که در حمله های سريع مردان اروگوئه، در دقيقه ۷۵ سوآرز با دروازه بان حريف تک به تک شد و سقوط مهاجم تيم آژاکس آمستردام را ماسيمو بوساکا، داور سوييسی خطای پنالتی گرفت و خونه، دروازه بان آفريقای جنوبی را اخراج کرد.

تعويض پينار با دروازه بان ذخيره پنج دقيقه طول کشيد و فورلان ضربه پنالتی را با اعتماد به نفس کامل محکم به سقف دروازه کوبيد تا با دو گل پيشتاز گلزنان جام شود. تصميم داور با اعتراض تيم ملقب به بوفانا همراه بود و بسياری از هواداران تيم ميزبان نيز به اعتراض ورزشگاه را ترک کردند.

در آخرين دقيقه بازی، (پايان نود دقيقه و در آخرين لحظات پنج دقيقه وقت اضافه) پاس دقيق لوييس سوآرز از نزديک خط کرنر و ضربه آسان آلوارو پريرا از دهانه دروازه به گل سوم اروگوئه بدل شد.

اين نخستين بازی از دور دوم رقابتهای گروهی بود که هر دو تيم با يک تساوی به ميدان آمده بودند: اروگوئه با تساوی صفر بر صفر با فرانسه و آفريقای جنوبی با برابری يک بر يک با مکزيک.

در نيمه نخست توپ بيشتر در دست ياران سفيدپوش اروگوئه بود و دروازه ايتوملنگ خونه چند بار تهديد به سقوط شد. پيش از مسابقه کارلوس آلبرتو پاريرا، مربی باتجربه و برزيلی تيم آفريقای جنوبی با آشنايی از چگونگی تيم های آمريکای جنوبی با صراحت گفته بود که در اين مسابقه نگران شم گلزنی فورلان است و بايد توجه ويژه ای به او داشت. پيش بينی او هنگامی به وقوع پيوست که مهاجم سال های دور تيم منچستريونايتد و گلزن اول تيم اتله تيکو مادريد، پس از مانووری جالب در ميانه ميدان با پيش روی به سمت دروازه تيم آفريقای جنوبی ناگهان شليک کرد و توپ پس از تماس با بدن يک مدافع حريف در سقف دروازه به تور رسيد.

آفريقای جنوبی تا پيش از اخراج دروازه بانش و ضربه پنالتی فورلان، مصمم به نظر می رسيد و به جبران گل دوم اميد داشت. اما نتيجه دو بر صفر و ده نفری شدن، آنان را نااميد کرد.

بازيکن برتر انتخابی بدون هيچ ترديدی فورلان بود که تيم مکزيک و مدعيان صعود هم روی او حساب ويژه ای باز خواهند کرد.

بازی دوم گروه نخست روز پنجشنبه بين تيمهای فرانسه و مکزيک انجام می شود. کامرانی فر از ايران کمک داور اول اين بازی خواهد بود.

دو مسابقه سوم اين گروه بين تيم های آفريقای جنوبی و فرانسه و همچنين بين اروگوئه و مکزيک در روز سه شنبه ۲۲ ژوئن به صورت همزمان انجام خواهد شد.
XS
SM
MD
LG