لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۹

استعفای دسته جمعی هیئت مدیره استقلال


هواداران باشگاه استقلال به شدت از عملکرد مدیریت باشگاه ناراضی وخواستار استعفای دسته جمعی عوامل حذف استقلال بودند.
هواداران باشگاه استقلال به شدت از عملکرد مدیریت باشگاه ناراضی وخواستار استعفای دسته جمعی عوامل حذف استقلال بودند.

درپی قطعی شدن محروميت تيم فوتبال استقلال از حضور درمسابقات ليگ قهرمانان آسيا اعضای هيات مديره اين باشگاه به طور دسته جمعی از سمت خود استعفا کردند.


به گزارش خبرگزاری ايرنا، جلسه هيات مديره باشگاه استقلال با هدف بررسی علل حذف اين تيم از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا دوشنبه، ۷ اسفند، برگزار شد.


دراين نشست مقداد نجف نژاد گزارشی کامل از اقدامات انجام شده ارائه و سپس به همراه علی نظری جويباری از سمت خود استعفا کرد.


هيات مديره استقلال، دلیل استعفای خود را « احترام به افکار عمومی و عذرخواهی از هواداران» اعلام کرد

همچنين هيات مديره تصميم گرفت سازمان فوتبال را از باشگاه حذف کند تا امير قلعه نويی ديگر سمتی در اين باشگاه نداشته باشد.


به گزارش خبرگزاری ها، هيات مديره استقلال، دلیل استعفای خود را « احترام به افکار عمومی و عذرخواهی از هواداران» اعلام کرد.


اصغر حاجيلو نيز به عنوان سرپرست جانشين نظری جويباری شد


« در مورد استقلال قانون را اجرا کرديم »


پل مونی، دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا، صبح دوشنبه، ۷ اسفند، با ارسال فکس به باشگاه استقلال و مقر فدراسيون فوتبال ايران، از تاييد محروميت تيم فوتبال استقلال در رقابت های جام قهرمانان فوتبال آسيا خبر داد.


سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز با عنوان « کميته اجرايی ای اف سی محروميت استقلال تهران را تاييد کرد» و ياد آور شد که دوشنبه پيش ،۳۰ بهمن، استقلال تهران تقاضای تجديد نظر در مورد اين محروميت را داشت اما کميته اجرايی «ای اف سی» پس از بررسی شواهد، با تقاضای مزبور مخالفت کرد.


در گزارش اين سايت آمده است که استقلال می بايستی فهرست اوليه بازيکنان خود را تا مهلت ۱۱ فوريه ( ۱۲ بهمن) به کنفدراسيون فوتبال آسيا تسليم می کرد . گزارش سپس به شرح ماده ۳۰ بند « اف » پرداخته است، که عدم اجرای آن منجر به حذف خود به خودی باشگاه از رقابت های قهرمانی می شود.


«در ابتدا و پس از خبر ابتدايی حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا جلسه‌ مفيدی با نمايندگان اين باشگاه داشتيم که در آن اسناد و مدارک باشگاه ايرانی مشاهده شد. اما برای اين که قانون در فوتبال آسيا اجرا شود تصميم گيری در اين باره به کميته‌ اجرايی AFCارجاع داده شد و پس از جلسات اين کميته و برای آن که اجرای قانون موجب پيشرفت فوتبال در آسيا شود، تصميم به کنار گذاشته شدن استقلال از ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاری گرفته شد و تمام بازيهای اين تيم در برابر سه تيم ديگر در گروه دوم، سه بر صفر به نفع حريفان اعلام شد»
ازمتن فکس کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه استقلال

به دنبال عدم ارسال فهرست اسامی بازيکنان استقلال در زمان مقرر به کنفدراسيون فوتبال آسيا، روز جمعه ۲۷ بهمن، استقلال به دليل نقض مقررات اين کنفدراسيون از انجام مسابقات جام باشگاه های آسيا محروم شد.


تلاش های کميته ويژه مديريت فوتبال و سفر مدير عامل استقلال به مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا منجرشد اين کنفدراسيون اعلام کند که به درخواست استقلال برای لغو محروميت رسيدگی خواهد کرد.


صبح دوشنبه، هفتم اسفند، محمد بن همام رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا به مقداد نجف نژاد اعلام کرد که نتيجه رايزنی و جلسه با کميته اجرايی اين رقابت ها به اطلاع باشگاه و مسوولان فوتبال ايران خواهد رسيد.


خبرگزاری دانشجويان ايران ايسنا، از قول دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا با عنوان « در مورد استقلال قانون را اجرا کرديم » و از متن فکس کنفدراسیون فوتبال نوشته است:«در ابتدا و پس از خبر ابتدايی حذف استقلال از ليگ قهرمانان آسيا جلسه‌ مفيدی با نمايندگان اين باشگاه داشتيم که در آن اسناد و مدارک باشگاه ايرانی مشاهده شد. اما برای اين که قانون در فوتبال آسيا اجرا شود تصميم گيری در اين باره به کميته‌ اجرايی AFCارجاع داده شد و پس از جلسات اين کميته و برای آن که اجرای قانون موجب پيشرفت فوتبال در آسيا شود، تصميم به کنار گذاشته شدن استقلال از ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاری گرفته شد و تمام بازيهای اين تيم در برابر سه تيم ديگر در گروه دوم، سه بر صفر به نفع حريفان اعلام شد.»


پس از اعلام محروميت استقلال، مقداد نجف نژاد، مدير عامل باشگاه، امير قلعه نويی، رييس سازمان فوتبال استقلال و سرمربی تيم ملی فوتبال ايران، ابتدا آن را شايعه و کار حاشيه پردازان عنوان کردند، اما به دنبال تاييد خبر محروميت، هرکدام با اعلام بی گناهی در اين سهل انگاری، قول برخورد با مسببان اين رسوايی ورزشی را دادند.


XS
SM
MD
LG