لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۱

توافق ژاپن و آلمان برای تمدید تحریم تسلیحاتی چین


فرانس ژوزف يونگ، وزير دفاع آلمان بعد از ديدار خود از چين، روز پنجشنبه وارد توکيو شد.
فرانس ژوزف يونگ، وزير دفاع آلمان بعد از ديدار خود از چين، روز پنجشنبه وارد توکيو شد.

وزير دفاع ژاپن و همتای آلمانی اش طی مذاکراتی که در توکيو برگزار شد، با ادامه تحريم تسليحاتی چين از سوی اتحاديه اروپا موافقت کردند.


فرانس ژوزف يونگ، وزير دفاع آلمان بعد از ديدار خود از چين، روز پنجشنبه وارد توکيو شد و انتظار می رود در جريان اين سفر موافقت نامه هايی در زمينه همکاری های نظامی بين دو کشور ژاپن و آلمان امضا شود.


فوميو کيوما، وزير دفاع ژاپن در ديدار با وزير دفاع آلمان گفت تا زمانی که دولت چين در برنامه های تسليحاتی خود شفافيت نشان ندهد، توکيو به فعاليت های نظامی اين کشور همسايه مشکوک است.


بنا به اظهارات آقای کيوما، بودجه نظامی چين طی دهه گذشته با شتاب و افزايش چشمگيری همراه شده است.


وزير دفاع آلمان که پس از ديدار از پکن روز پنج شنبه وارد توکيو شد و در ديدارش با همتای ژاپنی خود اظهار داشت که وی در سفرش به چين، از پکن خواسته است در برنامه های تسليحاتی خود با شفافيت عمل کند.


بنا به گزارش رسانه های ژاپنی، وزير دفاع آلمان در جريان ديدارش با مقامات وزارت دفاع چين اظهار داشته است تا زمانی که پکن در مسائلی نظير حقوق بشر، تغييرات بنيادی در عملکردش صورت ندهد، اتحاديه اروپا همچنان به تحريم های تسليحاتی عليه حکومت چين ادامه خواهد داد.


از سال ۱۹۸۹ ميلادی که دولت چين در يک سرکوب خونين، قيام دموکراسی خواهانه دانشجويان را با خشونت بسيار در ميدان «تيان ان من» پکن، سرکوب کرد، اتحاديه اروپا معامله تسليحات نظامی به چين را ممنوع کرد.


انتظار می رود در جريان سفر وزير دفاع آلمان به ژاپن، دو کشور با امضای چندين قرارداد امنيتی، همکاری های نظامی خود را گسترش دهند.


ژاپن دومين ايستگاه وزير دفاع آلمان در سفرش به شرق دور است. قرار است وی در پايان ديدارش از توکيو راهی سئول، پايتخت کره جنوبی، شود.


XS
SM
MD
LG