لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۴

تلفات سنگین انفجار دو بمب در عراق


عراق در دو روز گذشته شاهد انفجار های متعددی بوده است. (عکس: AFP)
عراق در دو روز گذشته شاهد انفجار های متعددی بوده است. (عکس: AFP)

پليس عراق روز سه شنبه اعلام کرد که بر اثر انفجار دو بمب در شهرهای بعقوبه و رمادی، دست کم ۵۰ نفر کشته و بيش از ۸۰ نفر ديگر زخمی شده اند.


مقامات عراقی اعلام کردند که بر اثر انفجار يک خودروی حامل بمب در شهر بعقوبه در شمال شرق بغداد، ۴۰ نفر کشته شده و ۷۰ نفر ديگر زخمی شدند.


مقامات عراقی اعلام کردند که خودروی حامل مواد منفجره ای که در نزديکی يک ساختمان دولتی پارک شده بود، مدت کمی پيش از ظهر به وقت محلی، و در يک محل شلوغ و پر رفت و آمد، منفجر شده است.


شهر بعقوبه مرکز استان دياله است و حدود ۶۵ کيلومتر با بغداد فاصله دارد.


در زمان انفجار بسياری از مردم در حال رفت و آمد به ساختمان های دولتی بودند که در نزديکی محل انفجار قرار دارد، و بسياری نيز در رستوران های اطراف به سر می بردند.


پليس عراق می گويد که اين حمله از مرگبارترين حملات در چند ماه گذشته بوده است.


مقامات امريکايی و عراقی گفته اند: نيروهای القاعده که از بغداد رانده شده اند در استان های شمالی عراق مانند دياله متمرکز شده اند. نيروهای مشترک آمريکايی و عراقی بارها در این منطقه با شورشيان القاعده درگير شده اند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، پليس عراق می گويد که به احتمال زياد به دليل تعداد زياد مجروحين تعداد کشته شدگان بيش از ۴۰ نفر خواهد بود.


در همين حال مقامات پليس و بيمارستان نيز گزارش دادند که روز سه شنبه بر اثر حمله انتحاری در شهر رمادی در استان انبار در غرب عراق نیز دست کم ۱۳ نفر کشته شده و ۱۴ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. اين انفجار در خارج از يک رستوران اتفاق افتاده است.


روز دوشنبه نيز يک حمله انتحاری و دو بمبگذاری، موجب کشته شدن ۱۸ نفر در شمال عراق شد.


مقامات آمريکايی نيز اعلام کردند که نيروهای اين کشور دست کم ده نفر از شبه نظاميان سپاه مهدی متعلق به مقتدی صدر روحانی، تندرو شيعه را، کشته اند.


استيون استور از سخنگويان ارتش آمريکا اعلام کرد که سه نفر از اين ده شبه نظامی در حمله هوايی آمريکا کشته شده اند.


شهرک صدر در سه هفته گذشته صحنه درگيری شديد بين نيروهای آمريکايی و عراقی با شبه نظاميان هوادار مفتدی صدر بوده است.


XS
SM
MD
LG