لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۷

رهبران کره شمالی و جنوبی با هم دیدار می کنند


قرار است نخستین دور از مذاکرات رسمی میان رهبران دو کشور روز چهارشنبه برگزار شود.
قرار است نخستین دور از مذاکرات رسمی میان رهبران دو کشور روز چهارشنبه برگزار شود.

رو ميو هون، رييس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه از خط مرزی دو کره شمالی و جنوبی عبور کرد تا در نشست رهبران سئول و پيونگ يانگ شرکت کند.


اين دومين ديدار رهبران کره شمالی و جنوبی از سال ۲۰۰۰ به شمار می رود.


رييس جمهوری کره جنوبی که پنج ماه ديگر از اين سمت کناره گيری خواهد کرد در سخنانی گفت: وی تلاش می کند تا با گفت وگو صلح را به ارمغان آورده و احتمالا شمار نيروهای نظامی دو کشور را کاهش دهد.


کره جنوبی و شمالی با وجود گذشت ۵۵ سال از پايان جنگ ميان طرفين هنوز پيمان صلحی امضاء نکرده اند.


  • سفر رييس جمهوری کره جنوبی به پيونگ يانگ سه روز به طول خواهد انجاميد و نخستين ملاقات رسمی ميان آنها روز چهارشنبه انجام می شود.

در مسير حرکت رييس جمهوری کره جنوبی و همسر وی از روی خط موسوم به زرد که تحت شديدترين تدابير امنيت مرزی قرار دارد پارچه نوشته هايی به چشم می خورد که بر روی آن «صلح» و « موفقيت» نوشته شده بود.


رو ميو هون در بخشی ديگر از سخنان خود با اشاره خط مرزی ميان دو کشور گفت: «اين خط به مانند ديواری است که دو ملت را برای نزديک به نيم قرن از يکديگر جدا ساخته است. مردم ما سختی های بسياری کشيده اند واين ديوار، پيشرفت را متوقف کرده است.»


هنگام ورود وی به پيونگ يانگ، پايتخت کره شمالی بسياری از مردم اين کشور با در دست داشتن گل های کاغذی صورتی به ابراز احساسات پرداخته و نيروهای نظامی نيز به رهبران دو کشور ادای احترام کردند.


رييس جمهوری کره جنوبی از سوی کيم ايل جونگ، رهبر کره شمالی مورد استقبال قرار گرفت و هر دو رهبر از روی فرش قرمزی که در بيرون از يک سالن فرهنگی در شهر پيونگ يانگ پهن شده بود عبور کردند.


سفر رييس جمهوری کره جنوبی به پيونگ يانگ سه روز به طول خواهد انجاميد و نخستين ملاقات رسمی ميان آنها روز چهارشنبه انجام می شود.


پیشتر برخی از تحليل گران از رييس جمهوری کره جنوبی برای انجام این سفر انتقاد کرده بودند و گفتند که رو مو هيون بيشتر در تلاش است با ديدار از کره شمالی وجهه سياسی خود را در داخل کشور حفظ کند.


XS
SM
MD
LG