لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۵

معرفی رسمی اوباما به عنوان نامزد حزب دمکرات در انتخابات آمریکا


بیل کلینتون از نامزدی سناتور اوباما حمایت کرد.(عکس از AFP).
بیل کلینتون از نامزدی سناتور اوباما حمایت کرد.(عکس از AFP).

در همايش ملی حزب دمکرات در روز چهارشنبه، سناتور باراک اوباما رسما به عنوان کانديدای اين حزب در انتخابات آينده رياست جمهوری در سال ۲۰۰۸ معرفی شد.


با معرفی رسمی سناتور اوباما به عنوان نامزد حزب دمکرات، او نخستين آمريکايی - آفريقائی تبار خواهد بود که نامزد يک حزب اصلی سياسی آمريکا برای احراز مقام رياست جمهوری اين کشور می شود.


سناتور اوباما پس از مراسم سمبولیک رای گیری و معرفی رسمی وی به عنوان نامزد حزب دمکرات وارد محل برگزاری این همایش شد.


قرار است آقای اوباما پنجشنبه در آخرین روز همایش ملی حزب دمکرات به طور رسمی نامزدی این حزب را بپذیرد.


همایش ملی حزب دمکرات از روز دوشنبه در شهر دنور، ايالت کلرادو آغاز شد، و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.


در همايش ملی حزب دمکرات در شامگاه روز چهارشنبه، بيل کلينتون، رييس جمهوری سابق آمريکا، ضمن انتقاد از سياست های دولت کنونی آمريکا، حمايت خود را از سناتور اوباما اعلام کرد.


  • «به هنگام رقابت های رياست جمهوری آمريکا در سال ۱۹۹۲، حزب جمهوریخواه وی را به بی تجرگی و ناتوانی در اداره کشور متهم می کردند، و هم اکنون نيز همين حرف ها را درباره سناتور اوباما می زنند.»
بیل کلینتون، رییس جمهوری سابق آمریکا

آقای کلنيتون همچنين گفت: به هنگام رقابت های رياست جمهوری آمريکا در سال ۱۹۹۲، حزب جمهوریخواه وی را به بی تجرگی و ناتوانی در اداره کشور متهم می کردند، و هم اکنون نيز همين حرف ها را درباره سناتور اوباما می زنند.


بيل کلنيتون با اشاره به وضعيت اقتصادی و سياسی آمريکا در دوران هشت ساله رياست جمهوری خود، خواستار حمايت از سناتور اوباما شد.


بيل کلينتون گفت:«هر آنچه که من طی هشت سال دوران رياست جمهوری آموخته ام، کارهايی که از آن زمان تاکنون انجام داده ام، در آمريکا و در سراسر جهان، مرا متقاعد می کنند که باراک اوباما مرد اين کار [رياست جمهوری] است.»


در همايش ملی حزب دمکرات، فيلمی از استيون اسپيلبرگ، کارگردان معروف سينمای آمريکا، در تقدير از نيروهای نظامی آمريکا به نمايش در آمد.


در این همایش همچنین سناتور جوزف بایدن به طور رسمی به عنوان معاون باراک اوباما معرفی شد.


سناتور جوزف بایدن در سخنرانی خود اعلام کرد این پیشنهاد را می پذیرد.


در همین زمینه، هيلاری کلينتون، روز سه شنبه در همایش ملی حزب دمکرات حمايت کامل خود را از باراک اوباما اعلام کرد.


سناتور کلينتون که رقيب اصلی باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری به شمار می رفت، روز سه شنبه گفته بود: «اوباما کانديدای من است و او بايد رييس جمهور ما شود.»


همسر بيل کلينتون، رييس جمهوری سابق آمريکا افزود: «شما چه به من رای داديد چه به اوباما، زمان آن رسيده که مانند حزبی واحد با هدفی واحد عمل کنيم. ما در يک تيم هستيم. اين نبردی برای آينده است و نبردی که ما با کمک يکديگر می توانيم در آن پيروز شويم.»


وی خواهان اتحاد حزب دمکرات شد و از هواداران حزب خواست، «به نيروهای نظامی آمريکا فکر کنند که به کشور خدمت می کنند، خانواده هايی که حداقل دستمزد را دريافت می کنند، مادرانی که به تنهايی فرزندان خود را بزرگ می کنند و ديگر آمريکايی هايی که با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنند.»


خانم کلينتون علی رغم شکست در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات در مقابل باراک اوباما موفق به کسب ۱۸ ميليون رای شد.


طبق آخرين نظر سنجی ها فقط ۶۶ درصد از کسانی که به خانم کلينتون رای داده اند می گويند، حاضرند از باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوری ماه نوامبر حمايت کنند.


حزب جمهوريخواه نيز قرار است هفته آينده گرد هم آيی مشابهی داشته باشد. طبق آخرين نظر سنجی ها، جان مک کين، کانديدای جمهوريخواه برای نخستين بار توانسته است از باراک اوباما اندکی پيشی بگيرد.


XS
SM
MD
LG