لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۸

تيراندازی به پليس در سنندج پنج کشته و ۹ مجروح برجای گذاشت


میدان آزادی سنندج
میدان آزادی سنندج
گزارش‌های رسيده حاکی است ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه افراد مسلح به سوی يک خودروی گشت نيروی انتظامی در سنندج تيراندازی کرده‌اند. بنا بر این گزارش‌ها، این تیراندازی «پنج کشته و ۹ مجروح» بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهيم کاظمی‌نژاد، معاون اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان کردستان، به خبرنگاران گفته است دو فرد مسلح به سوی خودروی گشت نيروی انتظامی تيراندازی کردند که دراين حادثه چهار مامور نيروی انتظامی و يک عابر پياده کشته شدند.

آقای کاظمی نژاد اضافه کرده است: «در اين حادثه ۹ تن نيز مجروح شدند که ۵ نفر از اين ۹ نفر ماموران نيروی انتظامی و ۴ نفر از عابران پياده هستند که حال يکی از اين مجروحين وخيم گزارش شده است.»

ابراهيم کاظمی نژاد درباره هويت مهاجمان می گويد اين افراد به «گروهکهای ضدانقلاب» وابسته بودند. جمهوری اسلامی گروه های مخالف خود را «ضدانقلاب» می خواند.





در همین زمینه، مختار زارعی ، نویسنده وبلاگ «کاملا زمینی» در سنندج به رادیو فردا گفته است:هیچ گروهی تاکنون مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.

به گفته مختار زارعی یکی از کشته شدگان تیراندازی روز پنجشنبه، یک دانشجوی غیر بومی در شهر سنندج بوده است

این حمله درحالی صورت گرفته است که در سی و یکم شهریورماه سال جاری در جريان انفجار بمبی قوی که در ۵۰ متری جايگاه رژه نيروهای مسلح در مهاباد منفجر شد ۱۲ نفر کشته و ۸۲ نفر نيز زخمی شده اند.

به گفته مقامات انتظامی ایران، ۵۱ نفر از مجروحان اين حادثه زن، ۲۸ نفر مرد و سه نفر نيز کودک بودند.

مناطق کردستان و آذربايجان غربی ايران در سال های اخير محل درگيری های خونين ميان نيروهای نظامی و انتظامی ايران با شورشيان کرد بوده است که دارای پايگاه های نظامی در شمال عراق هستند.
XS
SM
MD
LG