لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۵

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه همشهری ، از جمع‌آوری امضا برای سؤال از رئيس‌جمهوری اسلامی در مجلس خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، پس از آن که رئیس جمهوری اسلامی به اعتراض مجلس و انتقاد مراجع تقليد درباره اظهارات اسفنديار رحيم مشايی مبنی بر دوستی با مردم اسرائيل واکنشی نشان نداد ، تعدادی از نمايندگان برای سؤال از رئیس جمهوری اسلامی در صحن علنی مجلس ، اقدام به جمع‌آوری امضا کرده اند. »


اين روزنامه نوشته که پيش از اين نيز ، مجلس يک بار در قالب نامه‌ای که به امضای ۲۰۰ نماينده رسيده بود ، و بار ديگر در نامه جداگانه‌ای که ۵۵ نماينده آن را امضا کرده بودند ، نسبت به اظهارات معاون رئيس‌جمهوری اعتراض کرده ، و تاکنون ۳۰ نماينده نيز طرح سئوال از محمود احمدی نژاد را امضاء کرده اند.


علی مطهری ، با اعلام خبر جمع‌آوری امضا برای سؤال از احمدی نژاد در صحن علنی مجلس ، به روزنامه همشهری گفته « اگر رئيس‌جمهوری همچنان در قبال سخنان مشايی موضع سکوت اتخاذ کند ، اين نامه به جريان خواهد افتاد. »


تداوم کمبود گاز و برق در زمستان


روزنامه جمهوری اسلامی ، از تداوم بحران گاز و برق در زمستان سال جاری خبر داده است.


به گزارش اين روزنامه « در حالی که برخی مسئولان دولت نهم تاکيد می کنند در زمستان سال جاری با بحران قطع برق و گاز مواجه نخواهيم شد ، و غلامحسين الهام سخنگوی دولت نيز از خبرنگاران خواسته است تا فال خوب بزنند تا خوب بيايد ، برخی پيش بينی هايی که از سوی نمايندگان مجلس ارايه می شود واقعيات ديگری را مطرح می کند. »


اين روزنامه نوشته « اعضای کميسيون انرژی مجلس شورای اسلامی پيش بينی می کنند نيروگاه های برق در پائيز و زمستان امسال روزانه ۱۵۰ ميليون متر مکعب کسری گاز خواهند داشت ، و معضل قطع برق و گاز در زمستان امسال جدی تر از هر زمان ديگری است. »


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی نمايندگان مجلس تاکيد کرده اند « در صورتی که کشور شاهد يک معجزه مديريتی نباشد ، مشکل کمبود گاز از ابتدای فصل سرما خودنمايی خواهد کرد و با ورود اولين جبهه های هوای سرد به ايران دامنه خود را به کمبود برق نيز بسط خواهد داد. »


کنترل نامحسوس اطراف مدارس


روزنامه رسالت ، از کنترل نامحسوس اطراف مدارس توسط نيروی انتظامی خبر داده ، و از قول رئيس پليس پيشگيری نيروی انتظامی نوشته « به منظور جلوگيری از ورود فروشندگان مواد مخدر به حريم مدارس ، مسير رفت و آمد دانش آموزان توسط نيروهای پليس کنترل می شود. »


به نوشته اين روزنامه ، رجب زاده با اشاره به طرح نيروی انتظامی برای کنترل مسيرهای رفت و آمد دانش آموزان از خانه تا مدرسه ، گفته « اين مسيرها توسط پليس شناسايی و با آغاز سال تحصيلی کنترل خواهد شد. »


«حقوق از دست رفته کنکوری ها»


روزنامه جام جم ، در گزارشی با عنوان « حقوق از دست رفته کنکوری‌ها » تجمع اعتراض داوطلبان کنکور به سازمان سنجش و دلايل آن را مورد بررسی قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه ، در بين کنکوری های معترض علاوه بر داوطلبان دارای رتبه‌های۳ يا ۴ رقمی ، داوطلبانی نيز با رتبه‌هاي‌ ۳ يا ۲ رقمی ، و حتی تک رقمی برخی مناطق نيز ديده می‌شوند که برخی از آن ها در برخی از رشته‌ و محل‌هايی قبول شده‌اند که با توجه به رتبه آن ها غيرعادی به نظر می‌رسد.


جام جم ، در همين خصوص از قول رئيس کميسيون آموزش مجلس شورای اسلامی نوشته « وزارت علوم در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتکب اشتباه شده و اگر هم بنا بر اجرا بود ، بايد برای سال آينده اين کار انجام می‌شد. »


علی عباسپور تهرانی با اشاره به اينکه مصوبه‌ شورای انقلاب فرهنگی ۲ هفته قبل از اعلام نتايج کنکور ابلاغ و اعمال شده ، آن را مصوبه ای با ابهام توصيف کرده ، و گفته « ما اعلام کرده بوديم که نگران هستيم مبادا طريقی در پيش گرفته شود که حق عده‌ای از داوطلبان ممتاز ضايع شود. »


اعتراض به بازداشت ۳ دانشجو در مشهد


روزنامه کارگزاران ، از اعتراض شورای عمومی تحکيم نسبت به بازداشت ۳ دانشجو در مشهد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، در بيانيه اين تشکل دانشجويی از دانشجويان بازداشت شده در مشهد حمايت شده ، و آزادی حميدرضا اميرخانی ، امين رياحی و مهدی خسروی ۳ دانشجويی که به تازگی در مشهد بازداشت شدند ، درخواست شده است.


XS
SM
MD
LG