لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۶

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه کارگزاران به نقل از يک منبع آگاه از استعفای شبانه علی کردان از سمت وزارت کشور خبر داده است.


اين روزنامه نوشته « سرانجام علی کردان وزير کشور شب گذشته استعفای خود را تقديم هيات دولت کرد و به اين ترتيب به موج مخالفت ‌ها با حضور وی در کابينه پايان داد. »


کارگزاران همچنين نوشته « خبر استعفای علی کردان در حالی در سايت‌های خبری منتشر شد که از صبح ديروز شايعه‌ کناره‌ گيری وی از وزارت نه ‌تنها از سوی شماری از نمايندگان منتقد در مجلس ، بلکه به صورت پيام‌های تلفنی به صورت گسترده منتشر شده بود. »


آقای کردان که تا پيش از اين خود را صاحب مدرک دکترا از دانشگاه آکسفورد معرفی کرده بود ، در نهايت پذيرفت که مدرک تحصيلی اش جعلی بوده است.


کارگزاران نوشته « کردان که در دوران پافشاری منتقدان بر مخالفت با او مورد حمايت رئيس‌جمهور قرار داشت ، افشاگران را به شکايت در دادگاه تهديد و در عين حال بر اعتبار مدرک تحصيلی خود پافشاری می‌کرد. »


مرتضی تمدن،استاندار جديد تهران


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که مرتضی تمدن به عنوان استاندار جديد تهران منصوب شده است.


به نوشته اين روزنامه « هيئت دولت در جلسه اخير خود مرتضی تمدن مشاور رئيس جمهوری اسلامی را به سمت استاندار تهران منصوب کرد. »


استاندار قبلی تهران ، کامران دانشجو يکی از نزديکان محمود احمدی نژاد اخيرا به عنوان معاون سياسی وزارت کشور و رئيس ستاد انتخابات کشور منصوب شد.


هديه ۱۰۰ ميليون تومانی به نمايندگان مجلس


روزنامه جام جم ، از هديه ۱۰۰ ميليون تومانی به نمايندگان مجلس شورای اسلامی خبر داده ، و نوشته « نماينده اصفهان با اشاره به اعطای ۱۰۰ ميليون تومان مجلس به نمايندگان از اين کار مجلس انتقاد کرده و آن را در راستای اشرافی‌گری دانسته است.»


اين روزنامه به نقل از حسن کامران نوشته که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ ميليون تومان پول به نمايندگان داده ، که ۸۰ ميليون تومان از اين مقدار بابت اجاره مسکن ، ۵۰ ميليون تومان از اين مقدار بلاعوض بوده و ۳۰ ميليون تومان آن نيز به صورت وام قرض‌الحسنه است.


جام جم نوشته مجلس شورای اسلامی ۲۰ ميليون تومان نيز بابت خريد ماشين در اختيار نمايندگان گذاشته است.


«دولت مقصر نيست،همه مقصرند»


روزنامه کيهان ، ادعای دبير شورای نگهبان در خصوص ورود دشمن به جريان انتخابات را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از وی نوشته « دشمنان می خواهند با بزرگ نمايی مشکلات اقتصادی ، مردم را از نظام جدا کنند. »


به نوشته اين روزنامه احمد جنتی با اشاره به اينکه « نبايد مشکلات موجود در کشور را به گردن دولت انداخت » از صنعتگران ، تجار ، دانشگاهيان و همه قشرها به عنوان برخی ديگر از مسئولان اوضاع وخیم تورم ، گرانی و ساير مشکلات در کشور نامبرده ، و گفته «هيچ کس در مسئله تورم معاف نيست ، نبايد آن را به گردن دولت انداخت ، همه مسئولند. »


اين روحانی محافظه کار و حامی دولت به نوشته کيهان ، همچنين خواستار تحمل مشکلات از سوی مردم شده ، و گفته « بايد با دوستانمان در دولت خصوصی صحبت کنيم که مسايل را جدی بگيرند. »


«مرگ ۲۷۰۰ کودک ايرانی در سوانح رانندگی»


روزنامه اعتماد ، از کشته شدن ۲۷۰۰ کودک در ساونح رانندگی خبر داده ، و نوشته که در سال ۸۵ « تقريباً ۹۵ هزار کودک و نوجوان زير ۲۰ سال نيز مصدوم شده اند. »


به نوشته اين روزنامه ، نماينده يونيسف در ايران روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی کودک ، با ابراز نگرانی از وضعيت مرگ و مير کودکان طی حوادث رانندگی در ايران ، اعلام کرد « وضعيت رفت و آمد به طور فزاينده ای به جوان ترين نسل کشور لطمه می زند .»


وي تاکید کرده که در « سال ۱۳۸۵ حدود دو هزار و ۷۰۰ کودک زير ۱۵ سال در اثر سوانح رانندگی در ايران فوت کردند که اين آمار بسيار اسفناک و نگران کننده است. »


اعتماد به نقل از دکتر امير اميرخانی مديرکل سلامت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نيز نوشته « ۳۶ درصد مرگ و مير کودکان در ايران بر اثر سوانح ترافيکی اتفاق می افتد. »


XS
SM
MD
LG