لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۵

تقاضای پناهندگی دختر مشاور احمدی‌نژاد از آلمان


نرگس کلهر دختر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد
نرگس کلهر دختر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد
دختر یکی از مشاوران محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در جشنواره فیلم نورنبرگ به آلمان رفته بود، از این کشور درخواست پناهندگی کرده است.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی در باره درخواست پناهندگی نرگس کلهر از آلمان، مهدی کلهر مشاور محمود احمدی‌نژاد در گفت و گو با خبرگزاری مهر این خبر را تایید کرده است.

نرگس کلهر دختر ۲۵ ساله مهدی کلهر که با ساخت فیلمی با نام «دارخیش» در باره شکنجه در جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ شرکت کرده بود، پس از پایان این جشنواره از دولت آلمان تقاضای پناهندگی سیاسی کرده است.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد با این ادعا که از طریق رسانه‌ها در جریان سفر دخترش به آلمان قرار گرفته گفته است، اظهار داشت:«نرگس تحصیل کرده در رشته گرافیک و سینما است و گویا برای اکران فیلمش به آلمان سفر کرده است، حال گویا در کنار این موضوع تقاضای پناهندگی نیز کرده که این یک تصمیم شخصی و مرتبط با خود اوست.»



مهدی کلهر همچنین گفته است، همسرش در اعتراض به همکاری وی با محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ از وی جدا شده است و دخترش نرگس نیز نزد مادرش زندگی می‌کرد.



وی از تصمیم دخترش برای پناهندگی به یک کشور دیگر به عنوان «نشانی از آزادی در جمهوری اسلامی» یاد کرده و پرداختن رسانه‌ها به این خبر را «نشانه جو سازی و علاقه مندی آنها به تخریب چهره مسئولین کشور» دانسته است.

مشاور احمدی‌نژاد با ابراز بی‌اطلاعی از موضوع فیلم دخترش، در باره حمایت وی از «جنبش سبز» گفته است:«اینکه نرگس پارچه سبز به دستش بسته و با رسانه‌های غربی مصاحبه کرده به خود او مربوط است.»

وی در عین حال گفته است،همچنان نرگس را فرزند خودش می‌داند، اما او توسط «دشمنان مملکت اغفال شده است.»

موضوع فیلم «دارخیش» به کارگردانی نرگس کلهر که در جشنواره حقوق بشر نورنبرگ به نمایش درآمد برگرفته از داستان بلند «گروه محکومان» نوشته فرانس کافکا است.
XS
SM
MD
LG