لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

کشتار خبرنگاران و گروگانگیری در یک شبکه تلویزیونی عراق


 عکس تزیینی است
عکس تزیینی است
منابع امنیتی عراقی اعلام کرده‌اند که مهاجمان انتحاری بعد از ظهر دوشنبه ۲ آبان ماه، دفتر شبکه تلویزیونی صلاح‌الدین در شهر تکریت را مورد حمله قرار داده و دستکم ۵ خبرنگار را کشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی گفته است که نیروهای امنیتی عراق با محاصره ساختمان، در تلاشند خبرنگاران و دیگر کارکنان را به گروگان گرفته شده‌اند، آزاد کنند.

یک افسر پلیس درباره این حادثه می‌گوید: «ابتدا خودرویی بمب‌گذاری شده در ورودی شبکه صلاح‌الدین منفجر شد و پس از آن انفجاری انتحاری روی داد که در پی آن، مجموعه‌ای از افراد مسلح، وارد ساختمان شبکه شدند.»

پیش از آن یک افسر پلیس دیگر گفته بود که «چهار انتحاری وارد ساختمان شدند، صدای سه انفجار از درون ساختمان شنیده شد که دلیل آن و خسارت‌های احتمالی هنوز مشخص نشده است.»

در همین باره، یک خبرنگار در شبکه خبری العراقیه که دفتری در‌‌ همان ساختمان دارد، در تماس با خبرگزاری فرانسه گفته است: «موفق به فرار از آنجا شدم. هنوز شمار زیادی از خبرنگاران در داخل ساختمان گروگان هستند.»

یکی از خبرنگاران شبکه صلاح‌الدین در حالی که در نزدیکی ساختمان محل حادثه بود، خبر داده است: «من هنگام حمله توانستم فرار کنم. همکارانم در ساختمان گیر افتاده‌اند. دو زن در میان آنها هستند. دو طبقه سوم و چهارم را می‌بینم که آتش گرفته‌اند.»

پیشتر سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید کرده بود که «خبرنگاران عراقی روزانه در معرض تهددید، ترور و ضرب و شتم قرار می‌گیرند به علاوه اینکه برای به دست آوردن مجوز فعالیت سختی‌های زیادی می‌کشند...»

حمله به دفتر شبکه صلاح‌الدین در حالی روی می‌دهد که نیروهای ارتش عراق، عملیاتی گسترده علیه تشکیلات جبهه اسلامی عراق و شام، سازمان مرتبط با القاعده در استان دیالی، آغاز کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG