لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۸

«ده پلیس در حمله افراد مسلح به پاسگاهی در غرب ايران کشته شدند»


به گزارش رسانه های ايران دست کم ۱۰ نفر از پرسنل نيروی انتظامی ايران شامگاه جمعه در حمله افراد مسلح به پاسگاه روانسر-پاوه در استان کرمانشاه کشته شده اند.

به گفته نماينده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حمله افراد مسلح به يک پاسگاه مرزی در محدوده شهرستان روانسر ، دستکم ۱۹ نفر از پرسنل نيروی انتظامی کشته يا زخمی شده اند.

در همين زمينه، تلويزيون دولتی ايران روز شنبه اعلام کرد: در اين درگيری دستکم ۲۰ نفر کشته شده اند.

تلويزيون دولتی ايران به نقل از پليس اعلام کرد:« افراد مسلح به پاسگاه نيروهای انتظامی روانسر-پاوه در استان کرمانشاه حمله کرده و ۱۰ مامور نيروی انتظامی را کشته اند.»

خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا نيز کشته شدن ۱۰ نفر در اين درگيری را تاييد کرده است.

طبق اين گزارش ها ده نفر از اين افراد مسلح نيز در اين درگيری کشته شده اند. اين گزارش ها هويت افراد مهاجم را مشخص نکرده است.

طی سال های اخير گزارش هايی از درگيری نيروهای انتظامی ايران با نيروهای حزب حيات آزادی کردستان، پژاک، منتشر شده است.

گروه پژاک که مقر های ان در نقاط مرزی ايران و عراق قرار دارد به عنوان بخش ايرانی، حزب کارگران کردستان ترکيه، پ. کا.کا، شناخته می شود.

حزب کارگران کردستان ترکيه با هدف تشکيل يک دولت «کرد» از سال ۱۹۸۴ عليه دولت اين کشور اعلام مبارزه مسلحانه کرده است. به گفته مقام های ترکيه در درگيری های بين دولت و شورشيان کرد تاکنون نزديک به ۴۰ هزار نفر کشته شده اند.

طی سال های اخير نيروهای دولتی ايران در برخی از مناطق کردستان بارها با نيروهای پژاک درگير شده اند. به گزارش رسانه های خبری، پايگاه های اصلی پژاک در مناطق کوهستانی مرز ايران و عراق قرار دارند.

ايران و آمريکا حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) را يک گروه تروريستی می دانند.

اين گروه در سال های اخير يک سلسله برخوردهای خشونت بار با نيروهای نظامی و انتظامی ايران داشته که دهها کشته و مجروح از دو طرف بر جای گذاشته است.
XS
SM
MD
LG