لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۶

«تجمع اعتراضی در دانشگاه آزاد تهران به خشونت کشيده شد»


به دنبال تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران در روز شنبه اول خرداد، نيروهای امنيتی و بسيجی به اين تجمع حمله کرده و «تعدادی از دانشجويان را مجروح» کرده اند.

سايت های دانشجويی گزارش داده اند که در پی فراخوان دانشجويان مبنی بر برگزاری تجمعی دراعتراض به بازداشت، اخراج و احکام محروميت از تحصيل دانشجويان، چند صد نفر از دانشجويان دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز دست به تجمع زدند.

گزارش ها حاکی از آن است که از صبح روز شنبه فضای اين دانشگاه به شدت امنيتی شده بود و نيروهای وزارت اطلاعات و انصار حزب الله در داخل دانشگاه حضور چشمگير داشتند.

در همين زمينه، «دانشجو نيوز» نیز گزارش داده است، گارد ضد شورش در خيابانهای اطراف دانشکده فنی دانشگاه آزاد حضور داشته و نيرو های امنيتی مانع ورود بسياری از دانشجويان شده اند.

طبق اين گزارش ها، دانشجويان در اين تجمع شعارهايی مانند « يا حسين، مير حسين» ، «مرگ بر ديکتاتور»،«دانشجوی با غيرت حمايت» و «دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد» سر داده اند.

این گزارش ها اضافه کرده اند که نيروهای امنيتی تعدادی از دانشجويان را بازداشت کرده و دست کم «چهار دانشجو » را مورد ضرب و شتم قرار داده اند که « به شدت خونريزی» داشته اند.

طبق اين گزارش نيروهای امنيتی اجازه انتقال مجروحان به بيمارستان را نداده اند.

دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران سال گذشته نيز شاهد اعتراضات دانشجويی به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بود.

تعدادی از از دانشجويان اين دانشکده به دليل حضور در اين اعتراضات با محروميت از تحصيل مواجه شده اند.

به موازات حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری اعتراضات دانشجویی به وضعیت سیاسی کشور نیز در جریان بود. در همین زمینه دو هفته پیش به هنگام دیدار محمود احمدی نژاد از دانشگاه شهید بهشتی ، دانشجویان علیه وی دست به تجمع زدند.

دراین تجمع اعتراضی نیز نیروهای امنیتی دانشجویان معترض را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
XS
SM
MD
LG