لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

ايران وب سايت سفارت بريتانيا را فيلتر کرد


 ويليام هيگ، وزيرامور خارجه بريتانيا
ويليام هيگ، وزيرامور خارجه بريتانيا
چند هفته پس از تعطيلی سفارت بريتانيا در تهران، ويليام هيگ، وزيرامور خارجه این کشور، روز پنج شنبه در بيانيه ای اعلام کرد، دولت ايران وب سايت سفارت بریتانیا را فيلتر کرده است.

ويليام هيگ در بيانيه خود همچنين گفته است اين اقدام ايران «غيرسازنده » است.

وب سايت سفارت بريتانيا در تهران حاوی اطلاعات درخصوص سياست های بريتانيا و همچنین بيانيه های دولت اين کشور است.

در هشتم آذرماه سال جاری گروهی که رسانه های دولتی ايران از آنها به عنوان دانشجويان بسيجی» ياد می کردند به اماکن ديپلماتيک بريتانيا درتهران حمله کردند و به تخریب اموال سفارت و همچنين اقامتگاه ديپلمات ها درباغ قلهک دست زدند. به دنبال اين حمله بريتانيا کليه ديپلمات های خود را از ايران خارج کرد.

ويليام هيگ دربيانيه خود گفته است:«اينک وب سايت سفارت بريتانيا به فهرست هزاران وب سايت ديگری اضافه شده است که به وسيله مقامات ايرانی سانسور می شوند.»

وزيرامور خارجه بريتانيا اضافه کرده است:«اين (اقدام) به مردم ايران ثابت می کند که حکومت آنها مصمم است تا راه دستيابی آنها به اطلاعات را مسدود کند و نگرانی های مشروع جامعه بين المللی در قبال سياست ها و رفتار های ايران را آنها پنهان کند.»

ويليام هيگ در ادامه بيانيه خود گفته است:« اين (اقدام) سند ديگری درخصوص وضعيت وخيم حقوق بشر و آزادی بيان در ايران برای همه جهانیان است.»

وزیرامور خارجه بريتانيا با اين حال تاکيد کرده است اين اقدام ايران مانع آن نخواهد شد تا دولت بريتانيا تعامل خود با مردم ايران، از جمله از طريق اينترنت را متوقف کند.

به دنبال دور تازه فشار کشورهای غربی عليه ايران، نمايندگان مجلس جمهوری اسلامی ششم آذرماه اعلام کردند با تصويب کاهش روابط با بريتانيا به اقدامات لندن در اين زمينه پاسخ می دهند. در جريان تصويب اين طرح رويداد حمله به سفارت بريتانيا به وقع پيوست.

به دنبال حمله به سفارت بریتانیا و خروج دیپلمات های بریتانیایی از تهران، دامينيک چيلکات، سفير بريتانيا در ايران، گفته بود: ايران کشوری نيست که افراد بتوانند بطور خودجوش به سفارتخانه‌ای حمله کنند.

سفير بريتانيا همچنين اشخاصی مانند علی لاريجانی و علاءالدين بروجردیرا متهم کرده بود که به خاطر مقاصد سياسی خود متمايل بودند فضا پرتنش بشود.

به گفته دامينيک چيلکات علی لاريجانی و علاء الدين بروجردی از مبتکران طرح کاهش رابطه با بريتانيا در مجلس بودند.

وی علی لاريجانی و علاءالدين بروجردی را اشخاصی با جاه‌طلبی‌های سياسی و در عين حال مسئله‌دار توصيف کرد.
XS
SM
MD
LG