لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۲

نخست وزیر اسرائیل از پاپ خواست ایران را محکوم کند


پاپ در چهارمين روز سفر خود در شهر ناصره در اسرائیل با نخست وزير اسرائيل ديدار کرد
پاپ در چهارمين روز سفر خود در شهر ناصره در اسرائیل با نخست وزير اسرائيل ديدار کرد
بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، روز پنجشنبه گفت :در جريان ديدار با پاپ بنديکت شانزدهم از وی خواسته است تا تهدید های ایران علیه اسرائیل را محکوم کند.

بنيامين نتانياهو و پاپ بندیکت به مدت پانزده دقيقه با يکديگر گفت وگو کرده اند. اين ديدار در حالی صورت گرفته که پاپ بندیک روز پنجشنبه خواهان تشکيل دولت مستقل فلسطينی شده بود. بنيامين نتانياهو، رهبر حزب راستگرای ليکود، تاکنون از ايده تشکيل دولت مستقل فلسطينی حمايت نکرده است.

پاپ در چهارمين روز سفر خود شهر ناصره در اسرائیل با نخست وزير اسرائيل ديدار کرد.

فدريکو لمباردی، سخنگوی واتيکان، درباره ديدار روز پنجشنبه گفت: در جريان اين ديدار درباره چگونگی پيشرفت صلح مذاکره شد.

بنيامين نتانياهو در گفت وگو با تلويزيون اسرائيل از مذاکره در خصوص مسئله فلسطينيان سخنی به ميان نياورد، ولی تاکيد کرد از پاپ خواسته تا به اظهارات محمود احمدی نژاد واکنش نشان دهد.

محمود احمدی نژاد از زمانی که به قدرت رسيده است خواستار محو اسرائيل شده و کشتار شش ميليون يهودی در جريان جنگ جهانی دوم، هولوکاست، را انکار کرده است.

آقای نتانياهو درباره ديدار خود با پاپ بنديکت گفت:«از او خواستم، تا بلند و رسا عليه بيانيه های که از سوی ايران برای نابودی اسرائيل اعلام می شود، حرف بزند. به او گفتم نبايد اينگونه باشد که در اوايل قرن بيست و يکم کشوری وجود داشته باشد که بگويد می خواهد دولت يهود را نابود کند. هيچ صدايی فعالانه اين اظهارات را محکوم نکرده است.»

بنيامين نتانياهو همچنين افزود: که از پاسخ پاپ بندیک خوشحال شده است. نخست وزير اسرائيل تصريح کرد که پاپ بندیک گفته است که همه اظهارات ضد يهود و اسرائيل را محکوم می کند.

اسرائيل برنامه هسته ای ايران را تهديدی برای خود ارزيابی می کند و طی سال های اخير کوشيده است تا فشار های بين المللی عليه برنامه هسته ايران را افزايش دهد.

سفر زیارتی کشیش های عرب

فدريکو لمباردی همچنين گفت پس از ديدار پاپ بنديکت و بنيامين نتانياهو، هيئت های دو طرف مسايل دو جانبه از جمله مسئله سفر زيارتی روحانيون عرب مسيحی را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

واتيکان از اسرائيل خواسته است تا رواديد سفر برای ۵۰۰ کشيش عرب که خواهان سفر به اسرائيل هستند صادر کند.

فدريکو لمباردی گفت که پاپ بنديک از نتايج سفر خود به خاورميانه خيلی خوشحال است. به گفته سخنگوی واتيکان هدف اصلی سفر پاپ بنديک به خاورميانه صلح است و وی با همه طرف های دريگر گفت وگو کرده و حرف های انها را شينده است.
XS
SM
MD
LG