لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳

انتقاد احمدی نژاد از نمايندگان مجلس در آستانه رای اعتماد به کابينه


محمود احمدی نژاد يک روز پس از معرفی اعضای کابينه دهم به مجلس، در يک برنامه تلويزيونی از واکنش نايب رييس مجلس به فهرست ارائه شده انتقاد کرد.

محمود احمد نژاد در آخرين ساعات روز چهارشنبه فهرست ۲۱ وزير کابينه دهم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و قرار است مجلس هشتم شهریورماه برای رای اعتماد به کابینه تشکیل جلسه دهد.

محمود احمدی نژاد شامگاه پنجشنبه در یک برنامه زنده تلويزيونی که از شبکه یک تلويزيون دولتی ايران پخش شد، از اظهارات محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس، درباره احتمال رای نياوردن برخی از افراد پیشنهادی برای کابینه دهم انتقاد کرد.

محمدرضا باهنر روز پنجشنبه پيش بينی کرده بود که چهار يا پنج وزير پيشنهادی احمدی نژاد از مجلس رای اعتماد نگيرند.

محمود احمدی نژاد در واکنش به اظهارات آقای باهنر گفته است: شنيده ام برخی از نمايندگان البته دو نفر گفته اند چهار نفر يا پنج نفر از وزرای پيشنهادی حتما رای نمی اورند، نمی دانم اين موضوع را از کجا می گويند چرا که الان مجلس تعطيل است و رای هم مخفی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد با اشاره به اظهارات محمدرضا باهنر گفت: آيا آن فرد تصميم گرفته است کاری کند که پنج نفر از وزرا رای نياورند که اين خيلی بد است و به نظرم از تعامل سازنده به دور است و روش درستی برای پيگيری امور کشور نيست.

طی روز ها اخير برخی از نمايندگان مجلس از رويکرد محمود احمدی نژاد در معرفی وزرای کابينه دهم از طريق تلويزيون دولتی و رسانه ها انتقاد کرده بودند.

در همين راستا تعدادی از نمايندگان مجلس خواستار پاسخگويی به اظهارات محمود احمدی نژاد، از طريق اين رسانه عمومی شده بودند.

اين در حالی است که محمود احمدی نژاد پنجشنبه گفت: «چطور برخی افراد توقع دارند که وقتی رئيس جمهور با مردم گفتگو می کند شما هم به عنوان يک نفر به خود حق می دهيد به نمايندگی از کل مجلس اين گونه اظهار نظر کنيد؟»

محمود احمدی نژاد افزود: «به نظر من اين درخواست توقع اشتباهی است و صدا وسيما هم نبايد اين فرصت را بدهد».

« اگر وزارت اطلاعات مأموريتش را درست انجام می داد»

محمود احمدی نژاد در بخش ديگری از اين برنامه تلويزيونی از رويکرد وزارت اطلاعات در رويدادهای پس از انتخابات انتقاد کرد و درباره کنار گذاشتن غلامحسین محسنی اژه ای از کابینه دهم گفت:«اين وزارتخانه نيازمند تحول بود.»

محمود احمدی نژاد در این زمینه گفت: «اگر وزارت اطلاعات مأموريتش را درست انجام می داد اين آسيب ها را در سطح خيابان نداشتيم، يک تعداد از مردم از دست رفتند».

محمود احمدی نژاد تصريح کرد:« البته مقصر آقای محسنی نيست اما بايد آنجا تغييرات اساسی اتفاق می افتاد که البته کار آغاز شده» است.

محمود احمدی نژاد مشخص نکرد که چگونه وزارت اطلاعات در انجام ماموریت خود می توانست مانع از بروز تجمع های اعتراضی در ایران بشود.

از زمان اعلام نتايج انتخابات در بیست و سوم خرداد تاکنون تهران و برخی شهرهای ايران شاهد تظاهرات معترضان بوده است

در جريان اعتراض های پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری، به گفته سخنگوی قوه قضاييه، چهار هزار نفر از فعالان سياسی، مدنی، روزنامه نگاران و مردم عادی از سوی نيروهای امنيتی و بسيجی بازداشت و تعداد زيادی از آنها به نقاط نامعلومی انتقال داده شده اند.

در دو ماه گذشته گزارش های زيادی از بدرفتاری شديد با زندانيان، ضرب و شتم آنها، تجاوز و همچنين قتل تعدادی از بازداشتی ها زير شکنجه منتشر شده است.

به دنبال تاييد خبر مرگ محسن روح الامينی، فرزند مشاور محسن رضايی، از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری، در بازداشتگاه کهريزک، رهبر ايران دستور داد اين بازداشتگاه که زير نظر نيروی انتظامی بود تعطيل شود.

کميته پيگيری وضعيت بازداشت شدگان ستادهای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی می گويد دست کم ۶۹ نفر در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG