لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۲

لیبرمن: قدرت های بزرگ جهانی به خطرات اتمی ايران پی برده اند


آويگدور ليبرمن
آويگدور ليبرمن
آويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل گفت: «قدرت های بزرگ جهانی به خطرات اتمی ايران پی برده اند و تصميمات لازم را خواهند گرفت.»

آقای ليبرمن سه شنبه با حضور در نشست کميسيون مناسبات خارجی و دفاعی کنست (پارلمان اسرائيل) افزود: «قدرت هایی که درمذاکرات ژنو با ايران حضور دارند، از توان کافی برای برقراری تحريم های موثر عليه جمهوری اسلامی برخوردارند.»

آقای ليبرمن که در پايان نشست اين کميسيون درمصاحبه با راديوی سراسری اسرائيل سخن می گفت، همچنين اظهار نظر کرد که «نبايد از آزمايش های جديد موشکی ايران بيمناک بود.»

تساخی هنگبی رئيس کميسيون مناسبات خارجی و دفاعی کنست در پايان نشست کميسيون که ليبرمن در آن حضور يافته بود، گفت «تا کنون کشورهای جهان همآهنگی لازم را در برابر ايران نداشتند اما درپی رخدادهای روزهای اخير درصحنه بين المللی، اين اتحاد در حال شکل گرفتن است.»

آقای هنگبی عضو ارشد حزب اوپوزيسيون «کاديما»ست. وی به راديوی عبری اسرائيل گفت: «وزيرخارجه آمريکا نيز اخيرا تاکيد کرده که بايد تحريم های دردناکی عليه ايران برقرار شود و از راه تحريم ها می توان ايران را وادار کرد تا تسليم خواسته جهانی شود.»

اهود باراک وزير دفاع اسرائيل نيز سه شنبه در ديداری در شهر برايتون با گوردون براون نخست وزير بريتانيا مسائل اتمی ايران و آزمايش های موشکی جديد ايران را مطرح کرده است.

به گزارش دفتر وزير دفاع اسرائيل، آقای باراک گفته است تحريم های جدی می تواند سران تهران را به بازنگری در برنامه های هسته ای خود وادار کند.

به گزارش وزارت خارجه اسرائيل، ويکتور ژوبکوف معاون وزيرخارجه روسيه نيز که به اسرائيل رفته، سه شنبه با آويگدور ليبرمن ديدار می کند. روسيه همراه با قدرت های جهانی در مذاکرات ژنو حضور دارد. روسيه و چين جمعه گذشته از ايران خواستند با جامعه جهانی در پرونده اتمی همکاری کند.

راديوی عبری اسرائيل سه شنبه به نقل از «مقامات بلندپايه دولت اسرائيل» اعلام کرد که اين کشور با «خوش بينی توام با احتياط» به آغاز مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ايران که از پنجشنبه اول اکتبر در سوئيس آغاز می شود، می نگرد.
XS
SM
MD
LG