لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۹

«تبادل آتش بین مرزبانان ايران و عراق»


دو مرزبان عراق در منطقه مرزی خانقین با ایران
دو مرزبان عراق در منطقه مرزی خانقین با ایران
مسئول نيروهای گارد مرزی در استان سليمانيه عراق روز پنجشنبه گفته است نيروهای مرزبانی عراق و ايران در يک نقطه مرزی مشترک به تبادل آتش پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال احمد غريب گفته است: «نيروهای ايرانی (اشتباهاً) خيال کردند که نيروهای گارد مرزی (عراق) نيروهای گروه پژاک هستند و به سمت آنها آتش گشودند».


ژنرال احمد غريب اضافه کرده است :« نيروهای گارد مرزی (عراق) به آتش نيروهای ايرانی پاسخ دادند و يکی از مرزبانان عراقی به اسارت نيروهای ايرانی در آمده است».

به گفته ژنرال احمد غريب نيروهای ايران و گارد مرزی عراق به مدت ۹۰ دقيقه درمنطقه کوهستانی شاهميران در ۹۰ کيلومتری جنوب سليمانيه به تبادل آتش پرداخته اند.

مقامات جمهوری اسلامی ايران هنوز به خبر تبادل آتش بين نيروهای مرزی عراق و ايران واکنشی نشان نداده اند.

مناطق کردستان و آذربايجان غربی ايران در سال های اخير محل درگيری های خونين ميان نيروهای نظامی و انتظامی ايران با شورشيان کرد بوده است که دارای پايگاه های نظامی در شمال عراق هستند.

گروه حزب حيات آزاد کردستان – پژاک- شاخه ايرانی حزب کارگران کردستان ترکيه – پ کا کا- است که از سوی آنکارا و بسياری از کشورهای جهان از جمله آمريکا در فهرست گروه های تروريستی قرار دارد.

پژاک مدعی است که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشين ايران است.

آخرين عملياتی که مسئوليت آن متوجه گروه پژاک شد، ترور ولی‌الله حاج قلی‌زاده دادستان شهر خوی بود که در روزهای پايانی دی ماه سال گذشته به ضرب گلوله کشته شد و ۱۰ روز پس از آن مقامات ايرانی گفتند که عامل ترور در جريان درگيری نيروهای مرزی جمهوری اسلامی با گروه پژاک دستگير شده است.

ايران بارها مناطق فعاليت شورشيان کرد در کردستان عراق را گلوله باران کرده که اين اقدام، اعتراض مقام های عراقی را به دنبال داشته است.

تهران گروه پژاک را متهم می کند که از خاک عراق برای انجام حملات عليه سربازان ايرانی استفاده می کنند و می گويد که به مقابله با آنها ادامه خواهد داد.
XS
SM
MD
LG