لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۴

«دادگاه ابراهيم يزدی ۱۶ آذرماه برگزار می‌شود»


دادگاه ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران
دادگاه ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران
دادگاه ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران، روز شانزدهم آذرماه در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

مهدی نوربخش، داماد دکتر ابراهيم يزدی و استاد دانشگاه در آمريکا در گفت وگو با راديو فردا با تاييد خبر برگزاری دادگاه دبيرکل نهضت آزادی ايران گفت: اطلاع زيادی در اين باره دردست نيست چرا که تاکنون وکيل آقای يزدی موفق به ديدار با وی نشده است.

در همین زمینه «جرس» گزارش داده بود که دادگاه انقلاب تهران با ارسال احضارئیه‌ای تاریخ برگزاری دادگاه ابراهیم یزدی را شانزدهم آذرماه اعلام کرده است.

ابراهيم يزدی به همراه تعداد ديگری از اعضای نهضت آزادی، روز جمعه ۹ مهرماه سال جاری در اصفهان توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

ابراهيم يزدی پيشتر در هفتم دی ماه سال گذشته در پی بازداشت‌های گروهی و گسترده در ايران، دستگير و روانه زندان شده بود اما پس از مدتی به دليل بيماری از زندان آزاد شد.

خانواده ابراهيم يزدی به تازگی در نامه‌ای از مسلمانان جهان خواسته‌اند تا برای آزادی وی اقدامی کنند. آنها در اين نامه از مسلمانان جهان خواستند تا «صدای اعتراض» آنان شوند.

در نامه اين خانواده ابراهيم يزدی آمده است: «دکتر ابراهيم يزدی ٧٩ساله، سالگی مسن‌ترين زندانی زندان بدنام اوين است و بار سومی است که در يک سال اخير زندانی می‌شود؛ اين بار اول اکتبر ٢٠١٠(برابر با نهم مهر ٨٩) به همراه نمازگزارانی که به عبادت ايستاده بودند، پليس بر نماز آنان تاخت و نمازشان را شکست و تمام آنان را بازداشت نمود.»

مهدی نوربخش در گفت و گو با راديو فردا در باره وضعيت جسمی ابراهيم يزدی گفته است: «چيزی که می‌دانيم اين است که اجازه نداده‌اند که پزشکان خود دکتر یزدی، ايشان را ببينند، اجازه نداده‌اند که داروهايی که خانواده ايشان تهيه کرده بودند به دستشان برسد.»

مهدی نوربخش با اشاره ملاقات چند دقيقه ابراهيم يزدی با همسرش می‌گويد: «در اين ملاقات مختصر، دکتر يزدی به همسرش گفته است که از نظر جسمی وضعيت خوبی ندارد، يعنی درد قلب و سينه دارد، اين تقريبا تنها اطلاعاتی است که ما داريم.»

ابراهيم يزدی در دولت موقت مهدی بازرگان در ماه‌های نخستين پس از انقلاب وزير امور خارجه بود.
XS
SM
MD
LG