لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

سپاه از انهدام «چند تیم گروه پژاک» در درگیری‌های تازه خبر داد


در ادامه درگیری‌ها بین نیروهای سپاه پاسداران و اعضای گروه پژاک در مناطق مرزی ایران و عراق، نیروی زمینی سپاه از کشته شدن شمار دیگری از اعضای این گروه در درگیری‌های تازه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیروی زمینی سپاه روز سه‌شنبه اعلام کرد، «ضربات مهلک دیگری بر پیکر گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور» وارد شده است.

بر اساس این گزارش دوشنبه شب درگیری‌های تازه‌ای در منطقه قندیل و حاجی ابراهیم پیرانشهر و دولتو سردشت در آذربایجان غربی روی داده است که در جریان آن چند تیم گروه پژاک «در دام دسته‌هایی از بسیجیان کرد و بومی گرفتار و منهدم شدند.»

روابط عمومی سپاه همچنین اعلام کرده است: «اشرار و تروریست‌های پژاک با تحمل تلفات سنگین از مهلکه گریختند و اجساد مزدوران هلاک شده نیز در منطقه باقی مانده است.»

سپاه پاسداران بدون اشاره به شمار کشته‌شدگان درگیری‌های تازه با اعضای گروه پژاک، یک بار دیگر تاکید کرده است، «اقدامات مقابله‌ای، آفندی و امنیت‌آفرین خود را تا پاکسازی کامل مناطق مرزی از لوث وجود ضد انقلاب و مزدوران بیگانه» ادامه خواهد داد.

از حدود یک هفته پیش نیروهای سپاه عملیات تهاجمی تازه‌ای را علیه اعضای گروه پژاک که مناطق مرزی با عراق مستقر شده‌اند، آغاز کرده‌اند.

عملیات تازه نیروهای ایرانی علیه گروه پژاک اندکی پس از آن آغاز شد که یک مقام عالی‌رتبه نظامی ایران، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، را متهم کرده بود که بدون اطلاع دولت مرکزی این کشور ۳۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار «گروهک تروریستی پژاک» قرار داده است.

این مقام نظامی همچنین گفته بود: «حق برای ما محفوظ است تا مراکز تروریستی را در نواحی مرزی فوق مورد هدف قرارداده و ‌آنها را سرکوب و نابود کنیم.»

پیشتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، با انتشار بیانیه‌ای گلوله‌باران مناطق مرزی منطقه کردستان عراق توسط جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و از تهران خواسته بود که به جای «ایجاد رعب و وحشت»، از طریق «گفت‌و‌گو» و «راهکارهای عملی» به حل مسائل بپردازد.

به گفته رئیس اقلیم کردستان عراق، اقدام جمهوری اسلامی در حمله به این مناطق، موجب تخریب روستاها و مزارع شده و همچنین ساکنان این مناطق را وادار به ترک محل زندگی خود کرده است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هر از چند گاهی برای مقابله با شبه‌نظامیان کرد که دارای پایگاه‌های نظامی در شمال عراق هستند،اقدام به گلوله‌باران این مناطق می‌کنند.

گروه حزب حیات آزاد کردستان، پژاک، شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌کاکا، است که از سوی ایران و بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.
XS
SM
MD
LG