لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۱۹

تشکیل پرونده «اخلال در نظم زندان» برای فائزه هاشمی


غلامعلی ریاحی، وکیل فائزه هاشمی اعلام کرد که پرونده‌ای جدید برای موکلش با اتهام «اخلال در نظم زندان» تشکیل شده است. با این حال به گفته این وکیل دادگستری اگر حکم جدیدی صادر نشود، موکل او در اواخر اسفندماه سال جاری از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا غلامعلی ریاحی روز دوشنبه هفتم اسفند گفت: «با توجه به اينکه محکوميت خانم هاشمی شش ماه بوده و ايشان از اوايل مهرماه در حبس هستند، قاعدتا در اواخر اسفند ماه جاری و با پايان يافتن دوران محکوميت، خانم فائزه هاشمی آزاد خواهد شد.»

آقای ریاحی در مورد پرونده جدید خانم هاشمی گفته است: «اين پرونده با موضوع اخلال در نظم زندان عليه ايشان تشکيل شده است که فعلا در مرحله رسيدگی قرار نگرفته و حکمی نيز صادر نشده است.»

فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محروميت از فعاليت‌های سياسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد. خانم هاشمی در اول مهرماه سال جاری حکمش اجرا شد.

پرونده خانم هاشمی با مصاحبه وی با نشريه الکترونيکی «روز آنلاين» ارتباط دارد. خانم هاشم در گفت‌و‌گويی با «روز آنلاين» در مورد هتاکی‌هايی که در پارکينگ حرم شاه عبدالعظيم عليه وی صورت گرفت اظهار نظر کرده بود.

بر اساس ويدئويی که اسفندماه سال ۸۹ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، چند تن از «لباس‌شخصی‌ها» با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش، وی را با الفاظ رکيکی مورد خطاب قرار دادند.

به دنبال اين واقعه، خانم هاشمی در مصاحبه‌ای با سايت «روزآنلاين» که در تاريخ اول ارديبهشت‌ماه منتشر شد «بخش‌های درون حاکميت» را مسئول اين هتاکی‌ها دانست.


فائزه هاشمی رفسنجانی همچنین پس از دیدار یکی از نمایندگان مجلس از زندان اوین و این که آن جا را «هتل اوین» خوانده بود، نامه ای به علی لاریجانی، رییس مجلس نوشته و به گفته‌های این نماینده اعتراض کرده بود.

مهدی هاشمی، دیگر فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی هم پرونده قضایی دارد که در حال رسیدگی است. وی مدتی هم در زندان بود و بعد از آن آزاد شد.
XS
SM
MD
LG