لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۲

شریعتمداری به احمدی‌نژاد: «ايران به رئيس جمهور ترسو نيازی ندارد»


حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در روزنامه کیهان
حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در روزنامه کیهان
در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد در استان خوزستان و تهدید دوباره به افشاگری درباره «پرونده‌های» مقامات حکومت ایران، حسن فیروزآبادی و حسین شریعتمداری، از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی در نیروهای مسلح و روزنامه کیهان، او را به «تشویش اذهان عمومی»، «عدم صداقت» و بزدلی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های داخل ایران، حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران، در بیانیه‌ای ویژه که روز سه‌شنبه، سوم اردیبهشت، منتشر شد، ضمن به کار بردن تعبیر «جوسازی» برای سخنرانی اخیر محمود احمدی‌نژاد در استان خوزستان، گفت که این سخنان «غیرقابل قبول و مایه تشویش اذهان عمومی» است.

آقای فیروزآبادی در ‌‌نهایت اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهور ایران به این شیوه سخن گفتن خود خاتمه دهد.

محمود احمدی‌نژاد که در واپسین ماههای دوران ریاست جمهوری خود به سر می‌برد، روز دوشنبه، دوم اردیبهشت، در جریان سخنرانی خود در شهر هفتکل استان خوزستان ادعا کرد که منتقدان او در داخل کشور تهدیدش کرده‌اند و گفته‌اند که «اگر روت را زیاد کنی، پدرت را درمی‌آوریم».

آقای احمدی‌نژاد سپس در واکنش به این منتقدان، بی‌آنکه به نام و مقام آن‌ها اشاره‌ کند، تهدید به افشاگری کرد و گفت که اگر «گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم، دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت».

در ماه‌های اخیر و با نزدیک شدن به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، بسیاری از محافظه‌کارانی که پیش از این حامی و مدافع سرسخت محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند، اکنون به منتقدان جدی او تبدیل شده‌اند.

از جمله این چهره‌ها حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، است که پیش‌تر دولت محمود احمدی‌نژاد را محبوب‌ترین دولت در تمام سال‌های پس از انقلاب نامیده بود.

اما سرمقاله روز سه‌شنبه، سوم اردیبهشت، روزنامه کیهان، به قلم آقای شریعتمداری حاوی شدید‌ترین حملات به محمود احمدی‌نژاد است تا جایی که در آن رئیس جمهور ایران فردی «ترسو»، «بلوف‌زن» و «بی‌صداقت» توصیف شده است که «نگران» افشای پرونده‌های اطرافیان خود است.

حسین شریعمتداری با اشاره به سخنان آقای احمدی‌نژاد در مورد پرونده‌های منتقدان خود گفت: «اگر ادعای شما واقعی است... چرا نام و نشان آن‌ها را اعلام نمی‌کنید؟! ممکن است بفرمایید از آن‌ها می‌ترسید! که اولا باید گفت ایران عزیز به رئیس جمهور ترسو نیازی ندارد. و ثانیا شما که با حرارت می‌فرمایید ملت توی دهن آن‌ها خواهد زد، دیگر از چه می‌ترسید؟!»

محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز از فهرستی ۳۰۰ نفره سخن گفته بود که متشکل از «مفسدان اقتصادی» است، فهرستی که در «جیب» اوست و می‌خواهد آن را منتشر کند، اما تاکنون آن را منتشر نکرده است.

اکنون حسین شریعتمداری ماجرای فهرست ۳۰۰ نفره را نیز «پوچ و بی‌پایه» می‌خواند و می‌نویسد که «این ادعا‌ها معمولاً از سوی کسانی مطرح می‌شود که از افشای برخی مسائل پشت پرده خود نگران هستند!»

او افزوده است: «خودداری شما از انتشار آن [نام کسانی که پرونده دارند] تنها دو علت می‌تواند داشته باشد. اول آنکه بلوف زده‌اید و این ادعا نیز چیزی شبیه لیست کذایی مفسدان اقتصادی است! و دوم اینکه از افشاگری متقابل آن‌ها نگران هستید!»

حسین شریعتمداری سپس با طرح این پرسش که «چه کسانی با تزریق مبالغ کلان ارز به بازار، باعث آشفتگی بازار ارز شدند و مابه‌التفاوت آن را به کدام کیسه ریختند و اندوختند؟!»، محمود احمدی‌نژاد را به صورت تلویحی به فساد متهم ساخته است.

او در ‌‌نهایت به رئیس دولت ایران هشدار داد که در ماه‌های آخر مسئولیت، «دستاوردهای» خود را «ضایع» نکند، چنان‌ چه عنوان سرمقاله نیز «پایان بزرگراه، با احتیاط برانید!» بود که می‌توان آن را هشداری به محمود احمدی‌نژاد تلقی کرد.
XS
SM
MD
LG