لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۵

احمدی‌نژاد مخالفان دولت را به فساد‌های ميلياردی متهم کرد


محمود احمدی‌نژاد می‌گوید، امروز در کشور «زد و بند» برای عده‌ای امری «عادی» شده است.
محمود احمدی‌نژاد می‌گوید، امروز در کشور «زد و بند» برای عده‌ای امری «عادی» شده است.
رییس جمهوری ایران روز چهارشنبه، چهارم اردیبهشت، اتهام فساد به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و گفت که تنها یکی از منتقدان او با استفاده از مقام خود مبلغ ۱۰ تا ۱۱ میلیارد تومان اختلاس کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای احمدی‌نژاد که در ادامه سفرهای استانی خود در شهر اصفهان به سر می‌برد، در جمع تعدادی از جوانان این شهر به توصیف شرایط ایران پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ پرداخت و گفت که امروز در کشور «زد و بند» برای عده‌ای امری «عادی» شده است.

او سپس به تشریح برخی از مفاسد اقتصادی در کشور پرداخت و گفت: «یکی از آقایان که خیلی به دولت بد و بیراه می‌گوید و هر روز به دولت تهمت می‌زند، یک دوره فرصت گیرش آمد و همان دوره استفاده کرد و ۱۰ تا ۱۱ میلیارد بُرد. چهار، پنج سال است که دنبالش هستیم که آن را برگرداند، اما انگار نه انگار.»

محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز به‌دفعات از فساد اقتصادی در کشور سخن گفته و برخی مقامات ایران را به سوءاستفاده از موقعیت خود برای تحصیل مال متهم کرده است که نمونه آن مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بود، زمانی که آقای احمدی‌نژاد چنین ادعایی را در رابطه با خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری، روسای سابق دولت و مجلس ایران، مطرح کرد.

او همچنین ادعا کرده است فهرستی ۳۰۰ نفره از مفسدان اقتصادی را در «جیب» خود دارد که قصد انتشار آن را دارد، اما هیچ‌گاه چنین فهرستی منتشر نشد که همین مسئله باعث شد حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، ادعای او را «پوچ و بی‌پایه» بخواند.

اختلافات میان محافظه‌کاران حامی آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بالا گرفته است.

مخالفان محافظه‌کار آقای احمدی‌نژاد صرف‌نظر از انتقاداتی که به سیاست‌های اقتصادی او دارند، رییس دولت ایران را به تغییر شیوه سخن گفتن خود و پرهیز از بیان اتهامات فرا می‌خوانند، امری که با بی‌توجهی او مواجه شده است.

آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در اصفهان به شرح پیشنهاد یکی از منتقدان دولت در رابطه با تامین هزینه‌های اقتصادی احزاب پرداخت.

به گفته او، «آقایی که نسبت به دولت خیلی تند است»، گفته است که برای حفظ انقلاب دو شرکت نفتی به احزاب سیاسی واگذار شود و از آنان پولی نیز گرفته نشود.

آقای احمدی‌نژاد اما اشاره‌ای به نام این منتقد دولت نکرد و در واکنش به حاضران در سخنرانی که خواهان افشای نام او بودند، تنها گفت که «خودشان، خودشان را لو می‌دهند».

به گفته این مقام جمهوری اسلامی، شرایط ایران باید «تغییر» کند و «سروسامان» بگیرد که این امر نیازمند «یک حرکت انفجاری، حماسی و یک اتفاق بزرگ» است.

آقای احمدی‌نژاد به چگونگی این «اتفاق بزرگ و حرکت حماسی» اشاره نکرد و نگفت که منظور او چیست. با این حال گفته می‌شود که محمود احمدی‌نژاد از نامزدی اسفندیار رحیم‌مشایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حمایت می‌کند، و سخنان ماه‌های اخیر او نیز رنگ و بوی تبلیغ برای آقای رحیم‌مشایی را دارد، چنان‌چه در تمام سخنرانی‌های رییس دولت ایران، اسفندیار رحیم‌مشایی نیز حاضر است.

خبرگزاری ایسنا، گزارش خود را با این جملات به پایان رسانده است: «پس از سخنرانی رییس‌ جمهوری، جمعی از دانش‌آموزان بر روی سن در کنار احمدی‌نژاد به اجرای سرود پرداختند و به درخواست حاضران، مشایی نیز به روی سن رفت.»

آمادگی ولایتی برای بگم بگم‌های احمدی‌نژاد

از علی اکبر ولایتی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، خبر می‌رسد که گفته است برای افشاگری‌های محمود احمدی‌نژاد آمادگی دارد.‌

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آقای ولایتی که چهارشنبه شب، چهارم اردیبهشت، در نشستی خبری در قم حضور یافته بود، گفت: «بنده آمادگی دارم پاسخ‌گوی تمام سؤالات و شبهاتی باشم که در رابطه با خودم از سن نوجوانی تاکنون مطرح است.»

اظهارات آقای ولایتی واکنشی بوده است به پرسش یکی از خبرنگاران با این مضمون که اگر «بگم بگم‌های احمدی‌نژاد» به او برسد، وی چه کار می‌کند.

ماجرای «بگم بگم» به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و مناظره میان محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات، باز می‌گردد که آقای احمدی‌نژاد با تکرار این عبارت، آقای موسوی را تهدید به افشاگری کرد.

اکنون اما علی اکبر ولایتی می‌گوید که «بگم بگم‌های احمدی‌نژاد غیرمنتظره نیست» و برای چنین تهدیدهایی آمادگی کافی دارد.

علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه‌گانه اصول‌گرایان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، ائتلافی که از او به همراه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و غلامعلی حدادعادل تشکیل شده است.

این سه چهره قرار گذاشته‌اند که از میان آنها تنها یک نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و هنوز معلوم نیست خروجی ائتلاف آنها چه کسی باشد. با این حال اکنون ولایتی می‌گوید که اساسا امکان دارد خروجی ائتلاف سه‌گانه، فرد چهارمی باشد که نظرسنجی‌ها حکایت از شانس بیشتر او دارد.
XS
SM
MD
LG