لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۴

آمریکا خواستار خروج فوری نیروهای ایران و حزب‌الله از سوریه شد


جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید
در پی انتشار اخبار هجوم ارتش سوریه به شهر قصیر، کاخ سفید این اقدام را که «منجر به مرگ تعداد کثیری از غیرنظامیان شده» محکوم کرد و از ایران و حزب‌الله لبنان خواست که نیروهای خود را به‌سرعت از سوریه خارج کند.

به گزارش رویترز، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه، ۱۵ خرداد، در بیانیه ای گفت: «ایالات متحده حملات حکومت اسد به قصیر را که منجر به مرگ تعداد کثیری از غیرنظامیان و یک فاجعه عظیم انسانی شد، محکوم می‌کند.»

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است: «بدیهی است که حکومت سوریه نمی‌توانست به تنهایی شهر قصیر را از کنترل اپوزیسیون خارج کند و برای چنین کاری به حزب‌الله و لبنان تکیه کرده است.»

آقای کارنی در نهایت افزود: «حزب‌الله و ایران باید به سرعت نیروهای خود را از سوریه خارج کنند.»

شهر قصیر که در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد روز چهارشنبه پس از نبردی که حدود ۲۰ روز به طول انجامید به دست نیروهای حکومت بشار اسد افتاد.

در طول این نبرد اخبار مدوامی مبنی بر حضور نیروهای حزب‌الله لبنان و ایران در کنار قوای حکومتی منتشر می‌شد که برخی از آنها حکایت از کشته شدن شماری از نیروهای حزب‌الله داشت.

با این حال مقامات ایران این اخبار را تکذیب کرده و گفته‌اند که چنین اخباری با هدف کم‌اهمیت دادن «پیروزی‌های» دولت سوریه منتشر می‌شود.

ایران در کنار روسیه متحد اصلی بشار اسد به‌شمار می‌رود و مخالف کناره‌گیری او از قدرت است. روز گذشته نیز که اخبار پیروزی ارتش سوریه در نبرد قصیر منتشر شد، مقامات وزارت امور خارجه ایران واکنشی مثبت نسبت به این رویداد نشان دادند و تبریک گفتند.
XS
SM
MD
LG