لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۳

عارف: بدون شک با دولت روحانی همکاری خواهم کرد


محمدرضا عارف، کاندیدای انصراف‌‌داده انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که به‌طور قطع به دولت حسن روحانی کمک خواهد کرد.

محمدرضا عارف، که انصراف او در روزهای پایانی کارزار انتخابات، پیروزی حسن روحانی نامزد اصلاح‌طلبان و اعتدالیون را رقم زد، در دیدار با شماری از دانشجویان بر لزوم حفظ امید به‌وجود آمده در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا معاون اول دولت خاتمی، که درباره اهمیت تشکل‌های مردمی و دانشجویی سخن می‌گفت، به جشن پیروزی حسن روحانی در سراسر ایران نیز اشاره کرد و گفت: «فضای امید در کشور جان گرفته است و در این چند روزی که مردم شادی می‌کردند و به خیابان‌ها آمده بودند، هیچ‌کس شعار مرگ بر دیگری نداد و این خیلی ارزشمند است.»

عارف در پاسخ به دانشجویانی که خواستار پذیرش مسئولیتی در دولت حسن روحانی از جانب وی شده بودند، گفت: «در مورد همکاری من با دولت یازدهم هیچ شکی نداشته باشید. من بارها تاکید کردم آماده‌ام آنچه در توان دارم به مجموعه دولت کمک کنم و در گذشته هم به همین شکل اقدام کردم.»

در همین روز حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب، در دیدار با اعضای ستادهای مردمی‌اش از نقش محمدرضا عارف در پیروزی خود قدردانی کرد.

حسن روحانی گفت: «... برادر عزیزم آقای دکتر عارف بسیار اخلاقی عمل کرد و بر مبنای هدف پیش رفت که به هر حال این نیز در مسیر تحقق اهداف بود و در چنین شرایطی که جوهر رجال مشخص می‌شود.»

روحانی همچنین نقش اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، دو رئیس جمهور پیشین ایران، را در پیروزی‌ خود را ستود و گفت: «باید از آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی تشکر و سپاس داشته باشم که تدبیر، حوصله و سکوتشان چقدر زیبا و معنادار بود و همچنین از برادر عزیزم حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی نیز تشکر می‌کنم. ... آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی و حجت‌الاسلام سيد محمد خاتمی هدایت را برعهده گرفتند و برای تحقق این حماسه سیاسی تلاش کردند.»

روز چهارشنبه محمد خاتمی، که در نامه‌ای خواستار کناره‌گیری عارف به نفع روحانی شده بود، کناره‌گیری وی را بیانگر وجه «اخلاقی» گفتمان اصلاحات در کشور دانست.

در همی حال آنطور که محمدرضا باهنر و محمد دهقان از اعضای هیات رئیسه مجلس گفته‌اند قرار است مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس، در نیمه‌های مرداد و احتمالا، در یکی از روزهای ۱۳ تا ۱۵ مرداد مردادماه برگزار شود. پس از سوگند ریاست جمهور، روحانی اعضای پیشنهادی کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد.

در حالی که گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم‌ حسن روحانی ادامه دارد، روز دوشنبه در خبرها آمد اکبر ترکان و حمیدرضا بقایی معاون احمدی‌نژاد برای اجرای امور انتقالی تعیین شده‌اند.

اکبر ترکان در دولت‌های پیشین وزیر دفاع، راه‌وترابری و نفت بود و از وی به عنوان یکی از وزیران احتمالی دولت آینده نام برده می‌شود.
XS
SM
MD
LG