لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: بی‌طرفی در انتخابات دروغی بزرگ است


علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شعار «فراجناحی» بودن و «بی‌طرفی» در انتخابات را «دروغی بزرگ» خوانده و از طرح موضوع «شورای رهبری»، به عنوان «فتنه‌ای جدید» نام برده است.

به گزارش روز جمعه ۲۳ بهمن‌ماه خبرگزاری فارس٬ آقای سعیدی در جمع گروهی از بسیجیان شهر گرگان با طرح این دو موضوع از مردم ایران خواسته «فریب برخی حرکت‎های به ظاهر مؤدبانه و دلسوزانه را نخورند».

وی طرح مسئله «شورای رهبری» در ماه‌های اخیر را «فتنه‌ای جدید» و مبحثی «سخیف» ارزیابی کرده که از سوی یک جریان «خاص» دنبال می‌شود که باید «مراقب» این جریان بود.

به نظر می‌رسد منظور علی سعیدی٬ اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در جمهوری اسلامی به عنوانی یکی از مدافعان موضوع «شورای رهبری» شناخته می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با افزایش تب و تاب‌های انتخاباتی در ایران بار دیگر موضوع «شورای رهبری» را مطرح کرده که این موضوع با واکنش تند حامیان علی خامنه‌ای مواجه شده است.

بسیاری از آن‌ها در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های خود بدون آنکه به نام هاشمی اشاره‌ای کنند٬ حملات تندی متوجه وی کرده‌اند.

علی سعیدی از جمله روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی است که طی چند ماه اخیر حملات غیرمستقیم تندی متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی کرده است.

وی در تازه‌ترین انتقادها و حملات خود به این دو نفر از آن‌ها به عنوان جریانی نام برده که «برای تغییر ارزش‎‌ها وارد میدان شده‌اند».

آقای سعیدی گفته است، آنها «عناوینی همچون مستقل، فراجناح و بی‎طرف را به خود گرفته‌اند که مردم باید هوشیار باشند که فراجناح بودن به تعریف این جریان‌‌ همان فراموشی اصول انقلابی است».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران «سلوک» این جریان را پیروی از «سلوک رفتاری ابوموسی اشعری» دانسته و گفته «فراجناحی» بودن نقش «دوباره فتنه‌گران سال ۸۸» است که به‌دنبال ایفای آن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرده و افزوده «انتظار ما از مردم این است که به کسانی رأی ندهند که شیفته غرب و استکبار هستند».

علی سعیدی همچون سایر روحانیون و نظامیان در شرایطی این خواسته را مطرح کرده که شورای نگهبان بسیاری از نامزد‌های انتخابات مجلس را رد صلاحیت کرده است.

براساس اعلام وزارت کشور ۴۹ درصد داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند و تلاش‌های حسن روحانی برای تأیید صلاحیت برخی از آنها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

XS
SM
MD
LG