لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

انتشار گزارش مالیات بر درآمد هیلاری کلینتون و افزایش فشار بر ترامپ


هیلاری و بیل کلینتون روز جمعه ۲۲ مرداد گزارش مالیات بر درآمد خود را منتشر کردند که نشان می‌دهد آنها پارسال ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار درآمد داشته‌اند. اعلام مالیات کلینتون‌ها فشار بر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را افزایش می‌دهد که تاکنون از اعلام درآمد خود و مالیات پرداختی خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش مالیاتی نشان می‌دهد کلینتون‌ها ۳۴.۲ درصد از درآمد سال ۲۰۱۵ خود را مالیات داده‌اند.

بخش عمده‌ای از درآمد آنها – بیش از شش میلیون دلار- ناشی از سخنرانی‌های این زوج تا پیش از آغاز کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در آوریل گذشته است. هیلاری کلینتون یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از سخنرانی‌هایش و سه میلیون دلار نیز از انتشار کتابش درآمد داشته است.

بیل کلینتون نیز پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از سخنرانی‌هایش و یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار هم از مشورت دادن درآمد کسب کرده است.

هیلاری و بیل کلینتون بیش از یک میلیون دلار از درآمد خود را صرف امور خیریه کرده‌اند.

این زوج در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۸ میلیون دلار درآمد داشتند که تقریباً سه برابر درآمد پارسال آنها بوده است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد انتشار گزارش مالیاتی هیلاری کلینتون بخشی از تلاش وی برای فشار بر دونالد ترامپ به منظور اعلام درآمد و مالیات پرداختی از سوی این نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری است.

آقای ترامپ هنوز حاضر نشده است که گزارش مالی فعالیت‌های اقتصادیش را علنی کند و بارها گفته است که این موضوع در سازمان فدرال مالیات آمریکا در دست بررسی است و او زمانی که روند بررسی‌ها تکمیل شد گزارش آن را منتشر می‌کند.

تمام نامزدهای مهم ریاست جمهوری آمریکا ظرف ۴۰ سال گذشته در راستای شفاف‌سازی به طور سنتی گزارش مالیات بر درآمد خود را منتشر کرده‌اند.

هیلاری کلینتون مرتباً اشاره کرده است که انتشار گزارش مالیاتی ترامپ کمک می‌کند تا متوجه شویم چگونه برنامه‌های اقتصادی وی در خدمت منافع شخصی‌اش بوده و مشخص می‌کند که وی تا چه اندازه ثروتمند است. درآمد پایین وی تصویری که ترامپ از خود به عنوان یک تاجر موفق ترسیم کرده است زیرسوال خواهد برد.

دمکرات‌ها معتقدند که انتشار گزارش مالیاتی ترامپ می‌تواند گنجینه‌ای باشد که از لحاظ سیاسی او را آسیب‌پذیر خواهد کرد. آنها به دنبال میزان مالیات پرداختی وی، میزان کمک‌های خیریه و تجارت او با دولت‌های خارجی هستند.

خانم کلینتون لحظاتی پس از انتشار گزارش مالیاتی‌اش در توئیتی نوشت: «این یک سند فوق العاده است: هیچ تردیدی وجود ندارد که دونالد ترامپ کمتر از صفر مالیات داده است».

کمیپن هیلاری کلینتون همچنین گزارش ۱۰ ساله مالیات بر درآمد تیم کین، معاون نامزد دمکرات‌ها، و همسرش، آن هولتون، را منتشر کرده است. این زوج ظرف ۱۰ سال گذشته ۷.۵ درصد از درآمدهای خود را صرف امور خیریه کرده‌اند و در سال گذشته ۲۵.۶ درصد از درآمدشان را مالیات داده‌اند.

کمپین نامزد دمکرات‌ها همراه با انتشار گزارش‌های یاد شده مالیاتی، ویدئویی را همراه کرده است که در آن، جمهوریخواهان از دونالد ترامپ می‌خواهند تا وضعیت مالیات بر درآمد خود را روشن و علنی کند.

هیلاری و بیل کلینتون از سال ۱۹۷۷ همواره درآمدها و مالیاتی پرداختی را اعلام کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG