لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۶

وزیر اطلاعات ایران: یکی از سرکردگان داعش در مرز کشور کشته شد


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز دوشنبه، هشتم آذر، گفت که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی یکی از سرکردگان گروه داعش را در نواحی مرزی ایران شناسایی کرده و او را کشته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای علوی از این عضو ارشد گروه داعش با نام «ابوعایشه کردی» یاد کرده که «به همراه تعدادی دیگر از عوامل انتحاری در مرز کشور» شناسایی و کشته شده است.

وزیر اطلاعات ایران اوایل شهریورماه نیز از شناسایی یک گروه تروریستی موسوم به ابوعایشه توسط نیروهای این وزارتخانه و سپاه پاسداران خبر داده بود.

در آن زمان آقای علوی گفته بود که این گروه منهدم شده و اعضای آن کشته شده‌اند.

وزیر اطلاعات ایران اما مشخص نکرده که آیا ارتباطی میان این گروه و ابوعایشه کردی وجود دارد یا نه. وی تنها گفته است که «این شخص قصد داشت وارد پایتخت شود اما با آمادگی سربازان گمنام امام زمان به هلاکت رسید».

آقای علوی در ادامه افزوده است: «پیدا کردن یک عامل انتحاری در شهر ۱۴ میلیون نفری تهران از پیدا کردن سوزن در انبار کاه دشوارتر است؛ اما وقتی لطف خداوند شامل حال ما شود عامل انتحاری در میان میلیون‌ها نفر پیدا می‌شود.»

وزیر اطلاعات ایران در ماه‌های اخیر بارها از کشف و خنثی‌سازی عملیات «تروریستی گروه‌های تکفیری» در نقاط مختلف کشور خبر داده است، از جمله در استان‌های فارس و استان مرکزی و تهران.

وی چندی پیش گفت که «در سال‌های گذشته، سالیانه چند گروه تروریستی در ایران کشف می‌شدند اما امروز، هر هفته یک تیم تروریستی در کشور کشف می‌شود.»

ایران در جبهه‌های سوریه و عراق علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش وارد عمل شده است.

از سویی مقامات جمهوری اسلامی معتقدند که برخی کشورهای خارجی نظیر عربستان سعودی با حمایت از گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند که نواحی شرقی ایران را ناامن کنند.

XS
SM
MD
LG