لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۵

آمریکا ۳۵ دیپلمات روس را اخراج کرد


سفارت روسیه در واشینگتن
سفارت روسیه در واشینگتن

ایالات متحده، روز پنجشنبه ۳۵ دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد و دو ساختمان متعلق به روسیه در نیویورک و مریلند را بست. به گزارش رویترز این دیپلمات‌ها ۷۲ ساعت وقت دارند خاک آمریکا را ترک کنند.

واشینگتن همچنین تحریم‌هایی علیه سازمان‌های جاسوسی روسیه وضع کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفته است که این اقدام در واکنش به «مزاحمت شدید برای مقام‌های آمریکایی» در مسکو و «حملات سایبری» صورت گرفته است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

دولت آمریکا، روسیه را متهم کرده است که با حملات سایبری به دموکرات‌ها، تلاش کرده مسیر انتخابات را تغییر دهد. این اتهام را روسیه رد کرده است.

باراک اوباما گفت: «در پاسخ به مزاحمت شدید دولت روسیه برای مقام‌های آمریکایی و عملیات سایبری در انتخابات آمریکا، به اعمال شماری از تحریم‌ها [علیه روسیه] دستور داده‌ام.»

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «این اقدامات در پی هشدارهای مکرر خصوصی و علنی به دولت روسیه صورت گرفته و لازم و متناسب با تلاش‌های صورت گرفته جهت ضربه زدن به منافع آمریکا است؛ تلاش‌هایی که ناقض هنجارهای مرسوم بین‌المللی است.»

دولت اوباما همچنین تحریم‌هایی علیه c و اداره اصلی اطلاعات روسیه وضع کرده است.

باراک اوباما گفت: «همه آمریکایی‌ها باید نسبت به اقدامات‌ روسیه هشیار باشند. افزون بر این در طول یک سال گذشته دیپلمات‌های ما در مسکو متحمل حجم غیرقابل قبولی از مزاحمت‌های سرویس‌های امنیتی و پلیس روسیه شده‌اند.»

واشینگتن اطلاعات ارتش روسیه (اداره اصلی اطلاعات) را متهم کرده که اطلاعات انتخابات آمریکا را هک کرده تا جهت آن را تغییر دهد. به ادعای واشینگتن سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در این عملیات سایبری به اطلاعات ارتش روسیه کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG