لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۷

پل رایان از دونالد ترامپ حمایت کرد؛ هشدار درباره «قضاوت عجولانه »


پل رایان رییس مجلس نمایندگان آمریکا اطمینان داده که که کنگره به ایفای نقش نظارتی خود درباره افشاگری‌های اخیر در کاخ سفید ادامه خواهد داد
پل رایان رییس مجلس نمایندگان آمریکا اطمینان داده که که کنگره به ایفای نقش نظارتی خود درباره افشاگری‌های اخیر در کاخ سفید ادامه خواهد داد

پل رایان رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد کماکان به دونالد ترامپ اعتماد کامل دارد. وی همچنین خواستار پرهیز از «قضاوت‌های عجولانه» درباره افشاگری‌های گسترده اخیر در رابطه با کاخ سفید شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پل رایان تاکید کرد که کنگره به ایفای نقش نظارتی خود ادامه خواهد داد و قبل از آن که نظر خود را درباره مواردی مانند اخراج مدیر اف‌بی‌آی توسط رییس جمهور و احتمال دادن اطلاعات محرمانه توسط دونالد ترامپ به مقامات روسیه اعلام کند، حتما در این باره اطلاعات کافی تهيه خواهد کرد.

آقای رایان در گفتگو با خبرنگاران تداوم تحقیقات کمیته‌های کنگره آمریکا را تایید کرد، اما در عین حال گفت که با انتصاب یک دادستان مستقل یا یک کمیته تحقیق ویژه که خواست همه دمکرات‌ها و برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه است، مخالفت می‌کند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «ما به حقایق نیاز داریم. کاملا واضح است که عده‌ای تلاش می کنند به رییس جمهور ضربه بزنند. ولی مسئولیت ما این است که فارغ از اینکه چه حزبی ریاست جمهوری را در دست دارد وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم و این به معنای آن است که قبل از قضاوت عجولانه اطلاعات مربوط را جمع ‌وری کنیم.»

آقای رایان در واکنش به خبر مربوط به درخواست دونالد ترامپ از جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی، برای متوقف کردن تحقیقات در مورد مایکل فلین، مشاور مستفی امنیت ملی آمریکا، که اولین بار نیویورک تایمز آن را گزارش داد گفت: «مطمئنا ما از آقای کومی خواهیم خواست توضیح دهد که اگر چنین چیزی واقعا اتفاق افتاده چرا در آن زمان اقدام لازم را انجام نداده است. بنابراین سئوالات بی جواب فراوانی وجود دارد.»

در پایان کنفرانس خبری از پل رایان سئوال شد آیا هنوز هم به دونالد ترامپ اعتماد دارد؟ او در پاسخ گفت: «بله، اعتماد دارم.»

آقای رایان سپس از درخواست کمیته نظارتی مجلس نمایندگان از اف‌بی‌آی برای تحویل دادن تمامی مدارک و نوارهای ضبط شده مربوط به تماس‌های جیمز کومی و دونالد ترامپ دفاع کرد.

کنفرانس خبری پل رایان پس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد. این جلسه در حالی برگزار شد که طی یک هفته اخیر رویدادهای حاشیه‌سازی در کاخ سفید اتفاق افتاده داده است.

جان مک کین رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا غروب روز سه شنبه گفت این حوادث «به نقطه ای رسیده که از نظر ابعاد و اندازه مشابه رسوایی واترگیت است.»

اما با وجود نگرانی و اضطراب سناتور مک کین و گروه دیگری از سناتورهای ارشد جمهوری خواه به نظر می‌رسد که در مجموع اين حزب هنوز حاضر نیست رییس جمهور را که در مورد طرح خدمات درمانی و قوانین مالیاتی با حزب اختلاف‌نظر دارد، رها کند. چندین تن از جمهوری‌خواهان به دفاع از دونالد ترامپ برخاسته و خواستار یکپارچگی جمهوری‌خواهان در دفاع از او شده‌اند.

در مقابل دمکرات‌ها از قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌خواهند که در برابر رییس جمهور خود بیاستند. آنها همچنین خواستار دسترسی به متن گفتگوهای هفته گذشته دونالد ترامپ با مقامات روسیه هستند.

پس از انتشار اخبار مربوط به سخنان جیمز کومی در خصوص تحقیقات مربوط به مایکل فلین، سناتور چاک شومر رییس فراکسیون دمکرات ها در مجلس سنا گفت: «به تمام همکارانم در مجلس می‌گویم که تاریخ نظاره‌گر ماست.»

XS
SM
MD
LG