لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۱

بازداشت مدیر مسئول وبسایت حامی احمدی‌نژاد و پایان جلسات دادگاه بقایی


حمید بقایی معاون سابق رئیس جمهور ایران دادگاه خود را «فرمایشی» نامیده و عنوان کرده که رای قاضی «آماده تایپ» بوده است
حمید بقایی معاون سابق رئیس جمهور ایران دادگاه خود را «فرمایشی» نامیده و عنوان کرده که رای قاضی «آماده تایپ» بوده است

همزمان با گزارش‌ها درباره بازداشت مدیر مسئول وبسایت دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی نژاد، دادگاه حمید بقایی معاون سابق رئیس جمهور بدون حضور او پایان یافت و آقای بقایی این دادگاه را «فرمایشی» و «دستوری» خواند.

وبسایت دولت بهار خبر داد که محمد حسین حیدری، مدیر مسئول این وبسایت، روز سه‌شنبه ۳۰ آبان پس از مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت و برای او قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی صادر شده است.

کانال‌های تلگرامیِ نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه ۲۴ آبان از فیلتر شدن وبسایت دولت بهار و همچنین وبسایت رسمی آقای احمدی‌نژاد به دلیل منتشر کردن سخنان او در حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری خبر داده بودند. گرچه هر دوی این وبسایت‌ها هنوز در دسترس هستند.

دو روز بعد نیز امیر محبیان، مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری آریا، از فیلتر شدن این خبرگزاری به دلیل انتشار فیلم سخنرانی احمدی‌نژاد در شهر ری خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد با حضور در میان سه مدیر خود در حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری، قوه قضائیه را متهم کرده بود که با بازداشت آقایی بقایی قصد «توطئه» علیه او و نزدیکانش را داشته‌اند اما آقای بقایی با مقاومت در برابر فشارها این «توطئه» را خنثی کرده‌است.

حمید بقایی معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ۲۴ آبان، ضمن امتناع از شرکت در دادگاه خود اعلام کرد که به همراه علی‌اکبر جوانفکر مشاور آقای احمدی‌نژاد، و حبیب‌الله خراسانی ذیحساب وقت نهاد ریاست جمهوری، در اعتراض به رفتار قوه قضائیه در حرم عبدالعظیم حسنی «بست» می‌نشینند.

آنان پس از حمله نیروهای مشهور به «لباس شخصی» به تحصن خود پایان دادند اما آقای بقایی در جلسات بعدی دادگاه خود نیز شرکت نکرد.

در همین حال خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که چهارمین جلسه دادگاه آقای بقایی روز سه‌شنبه بدون حضور او برگزار شد و جلسات دادگاه پایان یافت.

به گفته این خبرگزاری، قاضی پرونده استعلام‌هایی را انجام داده که پس از دریافت پاسخ آنها، حکم آقای بقایی صادر خواهد شد.

حمید بقایی در واکنش به این خبر در توئیتر خود نوشت: «ختم کدام دادرسی!کیفرخواست کشکی! دادگاه فرمایشی! قاضی دستوری! رای آماده تایپ! خسته نباشید آقایان صادق لاریجانی، شیخ حسین طائب و حسن روحانی!».

حمید بقایی و حبیب الله خراسانی روز دوشنبه از قاضی پرونده خود به دادسرای انتظامی قضات شکایت کرده بودند.

این دو مدیر محمود احمدی نژاد به همراه علی‌اکبر جوانفکر پیش از این از رهبر جمهوری اسلامی خواسته بودند که محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «مأمور» رسیدگی به پرونده آنان کند.

حمید بقایی سال ۹۴ به دلیل اتهام‌های مالی بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد خبر دادند که او با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده‌است.

او در تیر ماه امسال نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

آقای بقایی به همراه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ نامزد شده بودند، اما شورای نگهبان صلاحیت هر دوی آنها را رد کرد.

«درخواست پرداخت پاداش جمعاً سیصد میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات آقای بقایی است.

با این حال آقای بقایی این اتهامات را رد کرده و گفته که این اتهامات و مستندات پرونده او «غیرقانونی است».

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران، نیز به اتهام «توهین» به رهبری، «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» روز دوشنبه در دادسرا حاضر شد و با قرار کفالت آزاد شد.

XS
SM
MD
LG