لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۲۳:۱۱

«حمله لباس‌شخصی‌ها» به نزدیکان احمدی‌نژاد در حرم عبدالعظیم


از تصویرهایی که در کانال تلگرامی دولت بهار از «حمله لباس‌شخصی‌ها» منتشر شده است
از تصویرهایی که در کانال تلگرامی دولت بهار از «حمله لباس‌شخصی‌ها» منتشر شده است

کانال تلگرامی دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، با انتشار فیلم‌هایی از «حمله سازماندهی شده نیروهای لباس شخصی» به سه مدیر محمود احمدی‌نژاد و حامیان آنها که در حرم عبدالعظیم در شهرری «بست نشسته‌اند» خبر داد.

حمید بقایی معاون محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری، روز چهارشنبه ۲۴ آبان، ضمن امتناع از شرکت در دادگاه خود اعلام کرد که به همراه علی‌اکبر جوانفکر مشاور آقای احمدی‌نژاد، و حبیب‌الله خراسانی ذیحساب وقت نهاد ریاست جمهوری، در اعتراض به رفتار قوه قضائیه در حرم عبدالعظیم حسنی «بست» می‌نشینند.

ویدئوی منتشر شده از سوی تلگرام سایت دولت بهار
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:36 0:00

در همین حال کانال تلگرامی دولت بهار، شامگاه روز شنبه، ۲۷ آبان، خبر داد که تعدادی از «نیروهای لباس شخصی» با حمله به این سه نفر و حامیان آنها، تعدادی از افراد را «ضرب و شتم‌کرده و موبایل‌هایشان را ربودند».

این کانال تلگرامی فیلم‌هایی از این درگیری را نیز منتشر کرده‌است. در یکی از فیلم‌ها مهاجمان مانع فیلم‌برداری یکی از حامیان آقای احمدی‌نژاد از آنان می‌شوند.

در یکی از این ویدئوها، حمید بقایی خطاب به مهاجمان می‌گوید که «شما با من کار دارید چرا این بچه‌ها را کتک می‌زنید؟»

به نوشته این کانال تلگرامی، هنگام وقوع این درگیری‌ها در حرم عبدالعظیم، «هیچ اثری از نیروهای پلیس که روزهای گذشته در اطراف حرم موضع می‌گرفتند مشاهده نمی‌شود.»

حمله به این تجمع درحالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران، شامگاه شنبه برای دقایق کوتاهی در جمع این سه مدیر پیشین خود حاضر شده بود.

محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز با حضور در جمع سه مدیر خود ضمن ذکر این‌که «ما با برادران لاریجانی مخالفیم»، خطاب به مقامات قوه قضائیه گفته بود که «یا ایرانی نیستید یا ایران را نمی‌شناسید».

وی تهدید کرده بود که اگر بخواهید حمید بقایی، معاون سابق او را، محکوم کنند «باید از جنازه من رد شوند».

آقای احمدی‌نژاد همچنین در یک مصاحبه ضمن انتقاد از رفتار قوه قضائیه گفته است که اختیارات این قوه از اختیارات رهبر جمهوری اسلامی «بیشتر است».

کانال‌های تلگرامیِ نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه از فیلتر شدن وب‌سایت رسمی احمدی‌نژاد و همچنین وب‌سایت موسوم به «دولت بهار» خبر داده بودند.

گرچه هر دوی این کانال‌های ارتباطی هنوز در دسترس هستند.

در همین حال امیر محبیان، مدیرمسئول و سردبیر خبرگزاری آریا، روز جمعه از فیلتر شدن این خبرگزاری به دلیل انتشار فیلم سخنرانی احمدی‌نژاد در شهر ری خبر داده بود.

بقایی: ما پناه آوردیم. ویدئو از تلگرام دولت بهار
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:19 0:00

حمید بقایی، علی‌اکبر جوانفکر و حبیب‌الله خراسانی در سومین روز «بست‌نشینی» خود از رهبر جمهوری اسلامی خواسته بودند که محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را «مأمور» رسیدگی به پرونده آنان کند.

حمید بقایی سال ۹۴ به دلیل اتهام‌های مالی بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به آقای احمدی‌نژاد خبر دادند که او با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده‌است.

او در تیر ماه امسال نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

آقای بقایی به همراه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ نامزد شده بودند، اما شورای نگهبان صلاحیت هر دوی آنها را رد کرد.

«درخواست پرداخت پاداش جمعاً سیصد میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات آقای بقایی است.

با این حال آقای بقایی این اتهامات را رد کرده و گفته که این اتهامات و مستندات پرونده او «غیرقانونی است».

اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق ایران، نیز به اتهام «توهین» به رهبری، «تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسئولان نظام و نشر اکاذیب» به دادسرا احضار شده‌است.

فریادهای بقایی در اعتراض به لباس شخصی‌ها(کانال دولت بهار)
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:04 0:00

XS
SM
MD
LG